Maminka.czKampaň

Děti a BDSM plyšáci? Kontroverzní kampaň slavné módní značky vyvolala vlnu nevole

Dita Mrázková 6.  12.  2022
Luxusní značka Balenciaga pořádně přestřelila. Čelí obrovské kritice z řad rodičů, kteří jsou pobouřeni z důvodu prezentace hororově vyhlížejících plyšových medvědů oděných ve stylu BDSM. Podívejte se na fotografie, které šokovaly celebrity i obyčejné mámy.

[Odebírejte NOVINKY Z MAMINKY! Chci newsletter!]

Španělský módní gigant Balenciaga čelil hněvu rodičů na sociálních sítích poté, co byly v jeho internetovém obchodě zveřejněny obrázky dětí, které se mazlí s kontroverzními plyšáky. Nedávná kampaň měla propagovat také dárkové předměty z jejich sortimentu, včetně hrnků na kávu nebo postrojů pro psy.

VIDEO: FASHION WEEK SS23

Nejkontroverznější fotografie hovoří za vše. Na jedné z nich je dívka s medvídkem, jehož jediné odění nápadně připomíná bondage postroj a černá krajková tanga. 
Na další je pak zobrazena dívenka držící kožený řemen spojený s dalším nepříliš roztomile vyhlížejícím plyšovým medvědem. Vedle špičatých kožených náramků kolem rukou a nohou má plyšová hračka na krku řetěz a visací zámek.
 

Klepněte pro větší obrázek

Není proto překvapením, že se na sociálních sítích strhla lavina nevole, a to především u rozhořčených rodičů. Ti označili plyšáky za strašidelné a nechutné. 

"Děsivé, kolik dospělých se na tom muselo podílet," uvedl jeden z uživatelů Twitteru. Další komentář zněl: "Rodiče, fotografové, kreativní ředitelé, copywriteři, zaměstnanci kreativních agentur, producenti, manažeři, inzerenti... A nikoho z nich nenapadlo: Počkat, a tohle je co?"

"Tohle je nechutné a hraničí to se zvrhlostí. Co vedlo rodiče těch dětí k tomu, aby si mysleli, že je to normální? To nedokážu pochopit," napsala další rozčílená matka.

Klepněte pro větší obrázek

Značka Balenciaga se po smršti rozhořčených reakcí ihned omluvila a kontroverzní fotografie stáhla ze všech sociálních sítí. Nevkusnou reklamní kampaň odsoudily i slavné příznivkyně značky, například pětinásobná máma Kim Kardashian nebo modelka Bella Hadid.

Luxusní módní dům podal na producenty kontroverzní reklamní kampaně žalobu ve výši 25 milionů dolarů. Ti si zřejmě myslí, že i negativní reklama je dobrá reklama, nicméně pod vánočním stromečkem děti podobné kousky asi nenajdou...

Témata: Děti, Rodiče, Celebrity, Reklama, Sociální sítě, Móda, modelka, nevkus, Kim Kardashian, Kampaň, Bella Hadid, Medvídek, hračka, Skandál, Twitter, Balenciaga, žaloba, BDSM, Kim Kardashianová, Plyšák, Nevole, Módní značka, Mód, Medvěd, WEEK, Oblečení a móda na Heureka.cz