[Odebírejte NOVINKY Z MAMINKY! Chci newsletter!]
Španělský módní gigant Balenciaga čelil hněvu rodičů na sociálních sítích poté, co byly v jeho internetovém obchodě zveřejněny obrázky dětí, které se mazlí s kontroverzními plyšáky. Nedávná kampaň měla propagovat také dárkové předměty z jejich sortimentu, včetně hrnků na kávu nebo postrojů pro psy.
Nejkontroverznější fotografie hovoří za vše. Na jedné z nich je dívka s medvídkem, jehož jediné odění nápadně připomíná bondage postroj a černá krajková tanga. Na další je pak zobrazena dívenka držící kožený řemen spojený s dalším nepříliš roztomile vyhlížejícím plyšovým medvědem. Vedle špičatých kožených náramků kolem rukou a nohou má plyšová hračka na krku řetěz a visací zámek.
Není proto překvapením, že se na sociálních sítích strhla lavina nevole, a to především u rozhořčených rodičů. Ti označili plyšáky za strašidelné a nechutné.
"Děsivé, kolik dospělých se na tom muselo podílet," uvedl jeden z uživatelů Twitteru. Další komentář zněl: "Rodiče, fotografové, kreativní ředitelé, copywriteři, zaměstnanci kreativních agentur, producenti, manažeři, inzerenti... A nikoho z nich nenapadlo: Počkat, a tohle je co?"
"Tohle je nechutné a hraničí to se zvrhlostí. Co vedlo rodiče těch dětí k tomu, aby si mysleli, že je to normální? To nedokážu pochopit," napsala další rozčílená matka.
Značka Balenciaga se po smršti rozhořčených reakcí ihned omluvila a kontroverzní fotografie stáhla ze všech sociálních sítí. Nevkusnou reklamní kampaň odsoudily i slavné příznivkyně značky, například pětinásobná máma Kim Kardashian nebo modelka Bella Hadid.
Luxusní módní dům podal na producenty kontroverzní reklamní kampaně žalobu ve výši 25 milionů dolarů. Ti si zřejmě myslí, že i negativní reklama je dobrá reklama, nicméně pod vánočním stromečkem děti podobné kousky asi nenajdou...