Maminka.czZdraví

Devět tipů, jak tělo připravit na umělé oplodnění

, Web Ulékaře.cz
13. 6. 2016
Devět tipů, jak tělo připravit na umělé oplodnění
Následujících 9 doporučení může zvýšit šance na úspěšné založení rodiny. Základní rada je prostá: Dělejte to, co vám prospívá, a vyhněte se všem rizikům.

Počít dítě za pomoci medicínských metod znamená pro každý pár značnou fyzickou a psychickou zátěž. Nezřídka jsou s tímto zákrokem spojené i vyšší finanční náklady. Také přemýšlíte, co pro zdar celého procesu můžete udělat konkrétně vy sama? Zkusíme vám napovědět.

  1. Dobře jezte. Kvalitní a pestrá strava musí obsahovat dostatek vlákniny – rozhodně není založená na konzumaci cukru. Vyhýbejte se chemicky upravovaným potravinám, ztuženým tukům a alkoholu. Snažte se konzumovat dostatek bílkovin, ale sóju pokud možno vynechte.

  2. Nezapomínejte na přírodní oleje. Tedy na příjem velmi důležitých nenasycených mastných kyselin. To znamená mít dostatek ořechů a semínek. Dobrým zdrojem je i avokádo nebo ryby lovené ve větší vzdálenosti od pobřeží (kvůli kontaminaci těžkými kovy).

  3. Cvičte, ale s rozumem. Vhodná je čtyřikrát týdně například chůze nebo speciální jóga. Správně zvolený pohyb redukuje stres a zlepšuje prokrvení celého těla. Vyhněte se příliš vyčerpávajícím tréninkům.

  4. Zkuste alternativy. Pokud máte důvěru k akupunktuře a meditaci, můžete je také vyzkoušet. Pravděpodobně vám to neublíží a možná z toho budete mít dobrý pocit. Dávejte si však pozor, kdo a na jaké úrovni služby poskytuje.

  5. Stimulanty omezte. Organismu prospěje snížení příjmu kofeinu, tedy především kávy, energetických nápojů a černého čaje.

  6. Nakupujte chytře. Vybírejte si kvalitní potraviny a snažte se snížit přísun všech škodlivin. Nenechte se ale zlákat na žádné „detoxy“, které často naopak přivádějí do organismu cizorodé látky.

  7. Odpočívejte. Alespoň jeden měsíc před umělým oplodněním si dopřávejte nejméně 8 hodin kvalitního spánku denně. Pokud bude možné, abyste spala souvisle a v noci, dejte tomu přednost před ponocováním a dospáváním přes den.

  8. Myslete na doplňky. Důležitou součástí přípravy na proces početí je užívání kyseliny listové. Můžete také zvolit doplněk stravy obsahující omega-3 mastné kyseliny a koenzym Q10. Nevybírejte podle ceny, dejte přednost kvalitním a ověřeným výrobkům.

  9. Žijte bez dýmu. Pokud kouříte, přestaňte.

Jestli vám to okolnosti umožní, vydejte se před léčbou na dovolenou. Odpočinete si, uvolníte se a budete optimističtější.

Předplatné Matka
Témata: Zdraví, Než otěhotníte, Neplodnost a IVF, Umělé oplodnění, Web Ulékaře.cz, Tip, Pobřeží, Pestrá strava, Schéma, Ztužený tuk, Tělo, Energetický nápoj, Doplněk stravy, Kovy, Dobrý zdroj, Jak, Přírodní olej, Oplodnění

Mohlo by vás zajímat
Nikol Štíbrová přiznala: Tohle je deset strašlivých lží, které říkám synovi
Růstový spurt: Období nenasytného kojence vás potká několikrát
Muž píše o porodu: Bolest byla cítit po celém sále, zatínal jsem zuby s ženou
Říkají jí Mauglí. Přežila v sibiřské divočině. Teď vyhrála soutěž krásy
Nejčastější mateřské hříchy: Tímhle brzdíte vývoj dítěte a možná to nevíte
Přehledně: Kolik hodin spánku potřebuje dítě pro zdravý vývoj
Šéfkuchař Přemek Forejt: Jsem krkavčí táta. Dceru nevídám moc často
Jsem v tom? Jak poznáte, že jste těhotná, i bez testu
Rouška z trička: Jednoduchý návod bez šití! Video s postupem

Horoskopy

Lev Toto období je pro vás náročnější, protože jste zdeptaní z práce i celosvětové situace. Když si…

Jména pro děti

Největší výběr jmen.

Dnes má svátek: Miroslava, Myrna, Miromila





Aktuální vydání

Aktuální číslo časopisu

Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv do vaší e-mailové schránky.

  

Výhodné předplatné

Objednat předplatné