Maminka.czPorod

Dietní jídelníček v zimě: Jak si udržet figuru i v období gulášů?

Dagmar Ferahli Süsser 10.  2.  2012
Dietní jídelníček v zimě: Jak si udržet figuru i v období gulášů?
Nechápete, proč je těžší si v zimě udržet štíhlou linii? Vysvětlení je zcela jednoduché. Chlad a nedostatek sluníčka má na náš organismus celkově negativní dopad. Cítíme se unavení, ospalí, podléháme depresím a náš organismus má mnohem horší spalování. Připravili jsme pro vás pravidla zimního jídelníčku. Jaké potraviny jíst a na co si dát pozor!

[Odebírejte NOVINKY Z MAMINKY! Chci newsletter!]

V chladných dnech si tělo uchovává tukové zásoby. Ochlazuje se, což znemožňuje odbourávání tukových buněk. Nemáme dost sil, abychom si šli zacvičit nebo se projít, a místo toho popíjíme svařená vína nebo mlsáme bábovku k horkému čaji.

Jak se tomuto zimnímu období bránit? Stačí pozměnit jídelníček, soustředit se na potraviny, které tělo rozehřejí a opět nastartují metabolismus. Správná zimní strava zmírní touhu po sacharidech a dodá tělesnou energii.

V zimě zapomeňte na klasické dietní MENU v podobě zeleniny a sucharů. Tahle strava totiž organismus ochlazuje, což brzdí spalování tuků. Mám pro vás typ na „zahřívací potraviny“.

ZAHŘÍVACÍ POTRAVINY

  1. Kuřecí, skopové, jehněčí maso
  2. Plísňové, kozí a ovčí sýry
  3. Maliny, datle, fíky
  4. Česnek, cibule, pórek, křen, chilli papričky
  5. Skořice, zázvor, badyán, bazalka, hřebíček, fenykl, pepř
  6. Mák, vlašské ořechy, slunečnicová semínka
  7. Zeleninové polévky
  8. Rýže, pohanka

ČTĚTE TAKÉ: Horoskop na únor 2012

Pravidla zimního jídelníčku:

  1. Hlídejte si přísun cukru (pokles cukru způsobuje únavu a následné přejídání, proto doporučuji odstup mezi jídly maxim 2 hod)
  2. Zaměřte se na omega-3 kyseliny – mají antidepresivní efekt (tučnější ryby, řepkový olej)
  3. Jezte pokrmy bohaté na sacharidy a bílkoviny doplněné zeleninou a ovocem
  4. Každý den zařaďte do jídelníčku mléčné výrobky – dodájí tělu serotonin, který upravuje výkyvy nálad
  5. Dopujte se kuřecím masem, vejci a krevetami, ovesnými vločkami
  6. Cvičte pravidelně, ale nepřetěžujte se
  7. Snažte se být co nejvíce na denním světle
  8. Hodně spěte
Témata: Těhotenství, Porod, Novorozenec, Kojenec, Děti, Předškolák, Školák, Batole, Jen pro maminku, Guláš, Období, Jak, Jehněčí maso
Mohlo by vás zajímat
Těhotenství s trojčaty týden po týdnu. Podívejte se na neskutečnou proměnu ženského těla
kog
Těhotenství
Perličky ze žákovských knížek: Tyhle poznámky vás zaručeně pobaví, máte nějakou podobnou?
kog sim
Školák
Maminka roku 2022: Mateřství je mým smyslem života. Mí sledující mě považují za zkušenou, říká "maminka čtyř loupežníků"
Maminka roku 2022
Tohle že je máma 5 dětí? Známá fitness trenérka ukázala své tělo 9 týdnů po porodu dvojčat
Formánková Simona
Po porodu
Rychlá zeleninová polévka s krupičkou. Uvaříte ji za deset minut a děti si ji zamilují
redakce
Recepty
Tyto trapasy se nám opravdu staly! Maminky přiznaly, jaké zážitky si odvezly s sebou z porodnice
redakce
Porod
Maminka roku 2022: Má handicapovanou dceru a sama bojuje s rakovinou prsu. Jak to maminka Magda zvládá?
Peluhová Adéla
Maminka roku 2022
Markéta a porod miminka koncem pánevním: V hlavě jsem měla nastaveno, že se Anežka narodí přirozeně!
Víchová Tereza
Maminka v porodnici
Syn se narodil hodinu po přijetí do porodnice, sama jsem mu nahmatala hlavičku: Jana se s námi podělila o porodní příběh i fotky
Formánková Simona
Vaše porodní příběhy