Maminka.czPorod

Dietní jídelníček v zimě: Jak si udržet figuru i v období gulášů?

Nechápete, proč je těžší si v zimě udržet štíhlou linii? Vysvětlení je zcela jednoduché. Chlad a nedostatek sluníčka má na náš organismus celkově negativní dopad. Cítíme se unavení, ospalí, podléháme depresím a náš organismus má mnohem horší spalování. Připravili jsme pro vás pravidla zimního jídelníčku. Jaké potraviny jíst a na co si dát pozor!
10. 2. 2012
Dietní jídelníček v zimě: Jak si udržet figuru i v období gulášů?

V chladných dnech si tělo uchovává tukové zásoby. Ochlazuje se, což znemožňuje odbourávání tukových buněk. Nemáme dost sil, abychom si šli zacvičit nebo se projít, a místo toho popíjíme svařená vína nebo mlsáme bábovku k horkému čaji.

Jak se tomuto zimnímu období bránit? Stačí pozměnit jídelníček, soustředit se na potraviny, které tělo rozehřejí a opět nastartují metabolismus. Správná zimní strava zmírní touhu po sacharidech a dodá tělesnou energii.

V zimě zapomeňte na klasické dietní MENU v podobě zeleniny a sucharů. Tahle strava totiž organismus ochlazuje, což brzdí spalování tuků. Mám pro vás typ na „zahřívací potraviny“.

ZAHŘÍVACÍ POTRAVINY

  1. Kuřecí, skopové, jehněčí maso
  2. Plísňové, kozí a ovčí sýry
  3. Maliny, datle, fíky
  4. Česnek, cibule, pórek, křen, chilli papričky
  5. Skořice, zázvor, badyán, bazalka, hřebíček, fenykl, pepř
  6. Mák, vlašské ořechy, slunečnicová semínka
  7. Zeleninové polévky
  8. Rýže, pohanka

ČTĚTE TAKÉ: Horoskop na únor 2012

Pravidla zimního jídelníčku:

  1. Hlídejte si přísun cukru (pokles cukru způsobuje únavu a následné přejídání, proto doporučuji odstup mezi jídly maxim 2 hod)
  2. Zaměřte se na omega-3 kyseliny – mají antidepresivní efekt (tučnější ryby, řepkový olej)
  3. Jezte pokrmy bohaté na sacharidy a bílkoviny doplněné zeleninou a ovocem
  4. Každý den zařaďte do jídelníčku mléčné výrobky – dodájí tělu serotonin, který upravuje výkyvy nálad
  5. Dopujte se kuřecím masem, vejci a krevetami, ovesnými vločkami
  6. Cvičte pravidelně, ale nepřetěžujte se
  7. Snažte se být co nejvíce na denním světle
  8. Hodně spěte
Témata: Těhotenství, Děti, Porod, Novorozenec, Batole, Kojenec, Školák, Předškolák, Jen pro maminku, Období
Přidat příspěvek
Komentáře k článku
Mohlo by vás zajímat
„Jedna přes plínu je někdy lepší než domlouvání,“ říká Monika Absolonová
Na maškarní za seniora? Stačí pár doplňků a senzační kostým je na světě
Soutěž s Alete - Příkrmy mají v dětské stravě své místo. Víte, kdy a jak s nimi začít?
Právě dnes vychází říjnová Maminka. Na titulce s Michaelou Tomešovou

Registrace

Pojďte s námi diskutovat, posílat otázky do poradny, nabízet a kupovat dětské zboží v bazárku.

Díky jednoduché registraci máte ke všemu okamžitý přístup.

Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv do vaší e-mailové schránky.

 

Předplatné

Aktuální číslo časopisu