Maminka.czProstě fenomén

Fenomén: Hvězda Orion do každého okna. Lepili jste také tu svou?

Hvězdná celorepubliková kampaň zaplavila na přelomu tisíciletí Česko jako lavina. Kdo neměl modrou papírovou hvězdu za oknem, jako by ani nebyl. Na tehdejší dobu se čokoládovně Orion podařil skutečný "majstrštyk". Orion hvězda visela tehdy téměř na každém kroku. A každý majitel věřil a doufal, že zbohatne...

[Odebírejte NOVINKY Z MAMINKY! Chci newsletter!]

Uteklo již téměř čtvrtstoletí od doby, kdy Českou republiku pohltila soutěžní kampaň ve velkém stylu s legendárními hvězdami Orion. Vzpomínáte? Také jste donutili rodiče k netradiční výzdobě okna a nedočkavě jste čekali, zda se na vás usměje štěstí a u dveří zazvoní zástupci čokoládovny?

VIDEO: Retro: Dětské pokojíčky za socialismu

 

Kampaň Hvězdná soutěž Orion (pořadatelem byla společnost Nestlé) byla poprvé spuštěna v roce 2001, v následujících letech proběhlo ještě několik dalších ročníků. Soutěž spočívala v tom, že téměř čtyři miliony lidí dostaly do svých poštovních schránek papírovou hvězdu Orion (formou neadresného mailingu).

Tuto hvězdu bylo nutné vylepit do okna tak, aby byla co nejlépe vidět z okolí. Po dobu celkem 40 dní pak vybíral Orion tým, který cestoval po republice, každý den navštívil jednu domácnost, která hvězdu měla vylepenou v okně.

Výhra až 100 tisíc korun

Za hvězdu byla okamžitá výhra 25 tisíc korun, následně pod dohledem týmu probíhalo počítání, kolik má daná domácnost výrobků Orion. Za každý z nich na místě dostali 5 tisíc korun. Denně mohli šťastní výherci získat 100 tisíc korun, vybraný člen domácnosti musel ovšem správně odpovědět na jednoduchou soutěžní otázku.

Na televizi Nova se každý den vysílal krátký sestřih, jak probíhaly návštěva ve vybrané domácnosti a předání výhry. Podle magazínu Marketing & Media zvýšila tato soutěžní kampaň prodeje čokoládových výrobků značky Orion o 12 %.

Fenomén: Magion, Vega a spol. Pamatujete na legendární televizní pořady pro děti? Který jste nejvíc milovali?

PODVODNÍCI VYUŽILI PŘÍLEŽITOSTI

Hvězdnou soutěž Orion začali brzy zneužívat podvodníci, kteří sázeli především na důvěru seniorů, kteří zloděje v naději na vyplacení výhry pustili k sobě domů. Tam podvodníci zpravidla předstírali, že k vyplacení přesné částky potřebují, aby jim údajný výherce rozměnil bankovku. Tak zjistili, kde má (převážně) senior uložené peníze, a obrali ho o ně.

Policie tenkrát varovala před podobnými podvody a zdůrazňovala, že oficiální týmy Orion nosí zásadně modré oblečení s logem Orion, přijíždí vždy v modrém autě značky Opel, opět s logem Orionu, a pokaždé je doprovází moderátor Michal Jagelka. Nikdy nenavštěvují domácnosti o víkendu, a zejména nikdy nevyžadují hotovost. Výhra mohla být vyplacena jen bankovním převodem, nevyplácela se na ruku.

Témata: Zajímavosti, Domácnost, Prostě fenomén, Dětství, Kuriozita, Retro, fenomén, Nova, Retro ČS, policie, Kampaň, Lavina, Majstrštyk, Marketing, Soutěž, Ori, Nestlé, Opel, Okno, Saze, Česká republika