[Odebírejte NOVINKY Z MAMINKY! Chci newsletter!]
Dle průzkumu pro značku Milka jsou mileniálové lidé momentálně ve věku mezi 15 a 35 lety. Ve společnosti mají hojné zastoupení. Uvádí se, že tvoří až čtvrtinu české populace.
Jejich zvykem je opouštět rodiče a osamostatnit se kolem 25. roku. Ti mladší si chtějí hlavně užívat, bavit se a poznávat. A právě ty zatím asi nejméně chápeme.
Těšili jste se celý týden na rodinnou večeři, a když na ní konečně došlo, tak má polovina osazenstva zrak upnutý na displej a jediná otázka, kterou jste dostali, byla: „Maj tady wifinu?“ Nezlobte se na ně. Hlavním rysem milleniálů je fakt, že vyrůstali ruku v ruce s internetem.
Mají výhodu, snáze rozumějí technologiím, jsou neustále informovaní a více samostatní. Přesto milují společnost a rádi si užívají venku s přáteli. Ale vždy jednou nohou v online světě.
Smiřte se s tím, že 6 až 8 hodin denně svého milleniála neuvidíte. Tolik času podle průzkumu totiž stráví na internetu. A co na těch internetech vlastně dělají? S velkou pravděpodobností si dopisují s pár kamarády na Facebooku (i když jich má ve skutečnosti v průměru až 200), sdílí oblíbené písničky, sledují různé zajímavé stránky, digitální celebrity a občas překliknou na další populární sociální síť Instagram, který slouží hlavně ke sdílení fotek.
V souvislosti s ním se můžete setkat se slovem „hešteg“ (anglicky hashtag) značící tento symbol #. Ten se uvádí u fotek a za ním se píší klíčová slova, která s fotkou souvisejí.
Oblíbený a naprosto zásadní citát generace Y. Netrvá to většinou ani měsíc, co si vybalí kufry a už zase vymýšlí, kam by vyrazili. Milleniál nezná zavřené hranice, nikdy to nepocítil a historky o výjezdních doložkách jsou pro něj sci-fi.
Levné letenky dokáže sehnat za pár korun a stejně tak i ubytování, kde hlavním heslem ve slovníčku pojmů je hostel nebo aplikace od Airbnb, což je webová služba zprostředkující ubytování po světě u někoho doma, nově i formou zážitků – oni prostě ví, jak na milleniály.
Jazyk už také přestává být bariérou, hranice se mažou a není se čemu divit, že ve volném čase mladí nejraději cestují a nejlépe několikrát do roka.
Rozumíme vám, že jste chtěli mít ze své ratolesti právníka nebo lékaře a teď jste lehce znepokojení, když vám před nosem mává s nabídkou brigády ve fastfoodu. Milleniálové to mají se zaměstnáním následovně.
Za priority považují balanc mezi zaměstnáním a osobním životem a v práci se chtějí cítit svobodně. Proto není překvapením, že generace Y jen stěží obětuje svůj volný čas a víkendy práci.
Dnešní generace střídá zaměstnání jak na běžícím páse, ale při tom si dá opravdu záležet na výběru a nekývne jen tak na něco. Při práci totiž potřebuje pociťovat spokojenost a dávat do ní zároveň „celé srdíčko“. Pokud to tak po delší dobu není, vydají se na lov ideálního zaměstnání znovu.
Největším lákadlem bývá výše platu a hned v závěsu fakt, že jde o zajímavé a naplňující zaměstnání.
Youtubeři, blogeři, instagramisté – fenomén doby. Celebrity, které jsou v očích mladých milleniálů prostě TOP STAR. Nesmějte se tomu, každá generace má ty své. Hudební idoly, herce, sportovce, hvězdičky z reality show a teď i digitální celebrity. Mějte trpělivost, zkuste to s nimi i oni dospívají se svým publikem a třeba i vy na Youtube najdete inspiraci.
Nejsledovanější video v ČR je podle společnosti Google návod na krájení cibule, tak se nemusíte bát, že se ztratíte. V projektu Milka #pridejseknam, kde účinkují přední české osobnosti youtubové scény jako Kovy, kterého magazín Forbes zařadil mezi 30 nejúspěšnějších lidí pod 30 let v ČR, slovenská kráska a mistryně stylu se stovkami tisíc sledujících LucyPug nebo profesionální gamer Hausbox, třeba pochopíte i ten idol svého teeneagera.
Youtuber (jůtůber) = osoba, která na internetovém serveru Youtube nahrává videa, ale také dlouhodobě sleduje nahrávky ostatních.
flejmy = z anglického slova flame – plamen. Flejmy jsou velmi často komentáře, co vás usadí (prostě shoříte studem) v diskuzích na sociálních sítích.
Trollit = dělat si z někoho srandu/vysmívat se někomu.
Deep shit = přejít v konverzaci na hluboké, vážné téma.
Obvi = je to zřejmé, z anglického slova obvious.
Pranky = vtipná videa, kde jde o to někoho napálit.
Haul = popis příspěvku na youtube, kde youtuberky ukazují to, co si právě koupily.
#ootd /#motd = z anglického outfit nebo make-up of the day. Rozuměj make-up nebo outfit dne.
Whatever = cokoliv, jakkoliv, je mi to jedno.
Cute = z angličtiny – To je kjůt. To je roztomilé.
LOL = laughing out loud – smát se nahlas, zkratka v digitální komunikaci.
OMG = Oh my god – o můj bože, zkratka v digitální komunikaci.
Like a boss = „jako pán“, „pošéfoval to“, má těžkou situaci pod kontrolou.
Mem, giphy = obrázková komunikace.
Video: Rodina představuje svůj alternativní životní styl