Maminka.czTěhotenství

Hořčík v těhotenství potřebuje naše tělo vstřebat rychle

Reklama
20. 4. 2017
Hořčík je v těhotenství jedním z nejčastěji užívaných minerálů. Ne každá forma je ale pro tělo stejně prospěšná a účinná. Jak si správně vybrat?

Velkým problémem vitaminových a minerálních doplňků stravy bývá jejich vstřebatelnost. O to víc nás trápí, pokud se je rozhodneme užívat nejen jako prevenci, ale ve chvíli, když už naše tělo sužují potíže. S touto situací se setkáváme například v těhotenství. Jakmile se objeví znatelné příznaky nedostatku některých vitaminů či minerálů, potřebujeme je tělu dodat s garancí dobré vstřebatelnosti. Podobně je tomu i u hořčíku – minerálu, který je v těhotenství mimořádně důležitý. Přitom hořčík čili magnesium patří mezi takzvaně nejdeficitnější látky našeho těla. S nedostatkem se potýká až třetina populace. A v těhotenství se s jeho nedostatkem potýkáme ještě více než obvykle.

Klepněte pro větší obrázek 
Některé zdroje dnes uvádějí, že i v potravinách jinak tradičně bohatých na hořčík jeho obsah v posledních letech výrazně klesl. Důvodem je změna formy pěstování i zpracování potravin. Velice často se tak neobejdeme bez doplňků stravy s obsahem hořčíku.

Těhotenské multivitaminy na doplnění hořčíku nemusí stačit

Dnes se těhotným ženám i maminkám po porodu doporučuje přidat ke zdravému jídelníčku i multivitaminy. Často se ale stává, že multivitaminové přípravky k doplnění hořčíku nestačí. Proč? Dokonce i multivitaminy, které uvádějí zvýšený obsah magnesia, totiž pokryjí někdy jen 20 % denní doporučené dávky tohoto minerálu. Přitom hořčík je v těhotenství velice důležitý jak pro zdravý vývoj plodu, tak pro zdraví nastávající maminky.

Klepněte pro větší obrázek 
V těhotenství potřebuje tělo více hořčíku. Kromě pestré stravy je užitečné magnesium doplnit vhodným doplňkem stravy s dobrou vstřebatelností, proto doporučujeme tekutou formu hořčíku v přípravku Floradix Magnesium.

Magnesium se podílí na více než 350 metabolických procesech a v období těhotenství je jeho dostatek zcela zásadní. Navíc právě proto, že v těhotenství se spotřeba hořčíku výrazně zvyšuje. Hořčík má navíc schopnost mírnit únavu a vyčerpání a považuje se za jakýsi antistresový minerál. A v těhotenství, kdy se často potýkáme s psychickou nepohodou a potřebujeme se udržet v dobré psychické kondici, působí hořčík na naše tělo velice pozitivně.

Gynekologové dnes hořčík v těhotenství doporučují užívat i preventivně. Zvýšenou dávku pak doporučují v případě zvýšené únavy, problému s tvrdnutím bříška, nebo pokud se u těhotné ženy vyskytnou křeče v lýtkách.

Klepněte pro větší obrázek 
Hořčík se stal vedle kyseliny listové nejdoporučovanějším doplňkem stravy pro těhotné. Dbejte však na jeho výběr. Ne každý je pro tělo stejně dobře vstřebatelný. Kvalitním výrobkem s dobře vstřebatelnou tekutou formou je Floradix Magnesium.

Na tom, jaký hořčík v těhotenství berete, záleží!

Není hořčík jako hořčík. Zejména v těhotenství potřebujeme mít záruku, že jej užíváme v podobě, kterou naše tělo umí rychle a účinně vstřebat. Často se mylně domníváme, že jakýkoliv hořčík, který nám doporučí v lékárně, je ten správný. Rozhodně tomu tak není. Výzkumy potvrzují, že se míra absorpce hořčíku pohybuje mezi 4 až 50 %. Většina doplňků stravy obsahuje hořčík v podobě oxidu hořečnatého. Patří mezi hůře vstřebatelné formy hořčíku, která garantuje jen cca 4% vstřebatelnost. Podobně špatnou vstřebatelnost má například uhličitan hořečnatý. Jak tedy najít dobře vstřebatelný hořčík?

Obecně se dnes doporučují doplňky stravy s kombinací několika forem hořčíku. Mezi ty dobře vstřebatelné patří glukonát hořečnatý. Nejenže se lehce vstřebává, ale vyznačuje se i rychlým nástupem účinku. Dobře se vstřebává i citrát hořečnatý. Obě tyto formy hořčíku najdete v doplňku stravy Floradix Magnesium. Jelikož jde o tekutý doplněk stravy, je vstřebatelnost hořčíku ještě umocněna. A to i díky obsaženým ovocným šťávám a medu, které zlepšují vstřebatelnost. Nezapomeňte ale ani na doplňování hořčíku ve formě na hořčík bohaté stravy. Jezte luštěniny – především čočku, hrách nebo fazole, smlsněte si na oříšcích, máku nebo kakau, zkuste do jídelníčku přidat obilné klíčky nebo jáhly. A hořčík najdete i v plodech moře.

Klepněte pro větší obrázek 
Tekutý doplněk stravy Floradix Magnesium obsahuje dobře vstřebatelné formy hořčíku v podobě glukonátu hořečnatého a citrátu hořečnatého.

Co ještě potřebujete vědět o vstřebávání hořčíku

  • Hořčík se nejlépe vstřebává, pokud jej užíváte spolu s jídlem. Vhodné je proto užít hořčík těsně před jídlem.
  • Některé studie ukazují, že vstřebávání hořčíku napomáhá i vitamin D.
  • Vyhněte se často nabízeným kombinacím vápník-hořčík-zinek. Zinek a vápník totiž zhoršují vstřebávání magnesia.
  • Vstřebávání magnesia zhoršují železo, mangan a fosfor.
  • Vyhněte se tučným jídlům – tuky totiž rovněž snižují vstřebávání hořčíku.
Klepněte pro větší obrázek 
Podívejte se, co ještě nevíte o hořčíku.

Zdroj obrázků: Shutterstock, koláže: ContentPub s.r.o.

Autor: Berta Pean

Nákupy - Maminka CZ
Témata: Těhotenství

Mohlo by vás zajímat
Víte, kolik má vypít kojenec, batole a školák? Pozor na minerálky a džusy
100 věcí, které by mělo zažít každé dítě dřív, než půjde do školy. Má vaše aspoň půlku?
Módní ikoně Harper Beckham je devět. Chodí na nehty, hraje fotbal, rodiče ji líbají na rty
Dítě s horečkou nevyšetřím! Pozor, Covid mění pravidla návštěv u pediatrů
Jsem v tom? Jak poznáte, že jste těhotná, i bez testu
Bez cenzury a hlavně vtipně: Život s malými dětmi přesně takový, jaký je
Japonská maminka zachycuje život s dvojčaty a trojčaty. To prostě musíte vidět!
Nejdojemnější fotka týdne! Náhradní matka doma porodila syna nové rodině
Dětem stačí jen třetina hraček. S čím si hrají jejich vrstevníci ve světě?

Horoskopy

Střelec Dnes vstupuje Slunce do znamení Vah, což ve vás evokuje zamyšlení se nad tím, co v poslední době…

Jména pro děti

Největší výběr jmen.

Dnes má svátek: Berta, Lina, Tekla





Aktuální vydání

Aktuální číslo časopisu

Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv do vaší e-mailové schránky.

  

Výhodné předplatné

Objednat předplatné