Maminka.czZdraví

Jak se zbavit nachlazení? Zkuste to dobrotami

, Web Ulékaře.cz
7. 9. 2015
Jak se zbavit nachlazení? Zkuste to dobrotami
Podzimní plískanice jsou tady. Zjistěte, čím můžete podpořit dětský i svůj imunitní systém.

1. Vitamín C v bobulích

Většina lidí si na sílu „céčka“ vzpomene, až když už nějaký problém má. Věděli jste ale, že tato látka má unikátní schopnost aktivovat imunitní systém na stoprocentní účinnost během celého roku? Podporuje totiž tvorbu bílých krvinek, čímž umožňuje rychlejší a přesnější imunitní odpověď. Lidské tělo sice nedokáže „céčko“ samo vyrábět a bohužel ani skladovat, najdeme ho ale téměř v každém ovoci a některé zelenině, takže není problém ho jednoduše zařadit do jídelníčku.

Nejvýznamnějším zdrojem paradoxně není citron, ale například červená paprika nebo rakytník – bobulka, ze které se dá udělat i výborná zmrzlina či sirup. Pálivé papričky mají dvakrát větší množství tohoto vitamínu a navíc jsou i zdrojem betakarotenu, který působí blahodárně na oči a kůži.

2. Brokolice na česneku

Brokolice je až nečekaně nadupaná vitamíny a minerály. V této zelené rostlině se skrývají vitamíny A, C i E a řada antioxidantů, které z ní dělají jednu z nejzdravějších zelenin na našem jídelním stole. Její tajemství se skrývá v délce přípravy – čím kratší dobu budete brokolici vařit, tím více prospěšných látek v ní zůstane.

V letních měsících ji můžete například přidat i syrovou do salátu, v zimě naopak lze její sílu zkombinovat s mocným česnekem. Ten je znám nejen pro svoji přírodně antibiotickou složku, ale navíc dodává našemu tělu zinek, který je nezbytný pro většinu pochodů našeho metabolismu. Z dalších látek, které česnek obsahuje, můžeme jmenovat například alicin, který obsahuje velké množství síry a významně působí právě na aktivaci imunitního systému.

3. Mandle plné zdraví

Vitamín E je důležitý pro správnou funkci imunitního systému a vyskytuje se nejen v brokolici, ale i v dalších potravinách. Jedná se ale o vitamín rozpustný v tucích, což znamená, že bez přítomnosti tuků ve střevech se hůře vstřebává a nemusí být využit v plné míře. Proto je výhodné ho přijímat například v mandlích. Ořechy jsou od přírody plné mastných kyselin, takže vitamín v nich obsažený se vstřebá téměř stoprocentně. Hrstička mandlí každý den pak zajistí doporučené denní množství vitamínu E.

Nakupte si do zásoby

Mandlemi, brokolicí a čili papričkami výčet zdravých potravin zdaleka nekončí. Své místo zde má například špenát, plný vitamínu C, betakarotenu a antioxidantů, jogurt a jeho živé kultury nebo například koření kurkuma se svým silně protizánětlivým účinkem. Většinou jsou ale tyto potraviny účinné, pokud je konzumujete pravidelně – teprve pak se může jejich síla plně projevit. 

Témata: Zdraví, Výživa a stravování, Web Ulékaře.cz, Dobro, Celé rok, Jak, Imunitní odpověď, Plný vitamín, Dobrota, Červená paprika, Vitamín rozpustný, Nachlazení

Mohlo by vás zajímat
Dětem stačí jen třetina hraček. S čím si hrají jejich vrstevníci ve světě?
Kojící matky jako bohyně! Kontroverzní fotky nafotila jako reakci na kritiku
Nejkrásnější fotky porodů? Vyhrála holčička koukající na novorozeného bratra
Marie Doležalová: Celé léto jsem tajila, že znovu čekáme zázrak
Bez cenzury a hlavně vtipně: Život s malými dětmi přesně takový, jaký je
To se nedá jíst, stěžují si mámy v porodnicích. Co jste dostaly na talíř vy?
Takhle to dopadne, když se o děti starají tatínci
Šéfkuchař Přemek Forejt: Jsem krkavčí táta. Dceru nevídám moc často
Proč ještě nechodí na nočník? 9 věcí ve výchově, které už neplatí, i když je naše mámy dělaly

Horoskopy

Vodnář Někteří z vás jsou plni energie, s jinými je to právě naopak. Vodítkem může být duševní stav, který…

Jména pro děti

Největší výběr jmen.

Dnes má svátek: Xenie, Oxana, Oda





Aktuální vydání

Aktuální číslo časopisu

Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv do vaší e-mailové schránky.

  

Výhodné předplatné

Objednat předplatné