Maminka.czČasopis Moje psychologie

Jak si udělat pořádek v počítači

Víte, kolik času promarníte hledáním dokumentů v počítači? Pracovní dokumenty, osobní záznamy, stažené soubory, fotky v neidentifikovatelných složkách a plocha tak zahlcená, že z tapety už není vidět téměř nic. Nejvyšší čas ten letitý chaos uklidit!
, Časopis Moje psychologie
17. 2. 2010
Jak si udělat pořádek v počítači

POJMENOVÁVEJTE LOGICKY

Pokud nemáte přístup k internetu a chcete vzít úklid skutečně „z gruntu“ - především se potřebujete zbavit všech nepotřebných souborů a v počítači je za uplynulá léta totální chaos - nezbude vám bohužel nic jiného, než dokumenty jeden po druhém postupně otevřít a podle obsahu buď smazat, nebo v počítači ponechat. Soubory nenechávejte všechny na ploše, ale rozmístěte je do složek. Jsou to vlastně takové zásuvky jako ve stole. Důležité je složky logicky pojmenovávat - PRÁCE, BYT, OSOBNÍ, případně ke složce nebo dokumentu přiřadit i datum pořízení ve formátu rok - měsíc - den, tedy například BYT_KOLAUDACE_100115.

VYHLEDÁVEJTE EFEKTIVNĚ

Jestliže nemáte na velký úklid dostatek času a potřebujete v tom smetí ihned najít správný dokument, například vlastní životopis, a poslat ho personalistovi, ideálním pomocníkem vám bude aplikace Google Desktop. Ta je k dispozici ke stažení na adrese desktop.google.cz. Všechno je s ní jednoduché a rychlé, takže se ničeho nebojte, zvládne to i začátečník. „Tato aplikace funguje jako vyhledávač, jen neprohledává internet, ale váš počítač. S její pomocí najdete všechny zatoulané soubory, e-maily nebo i dříve navštívené webové stránky, na jejichž adresu si nemůžete vzpomenout,“ vysvětluje Janka Zichová z Googlu.

PRACUJTE S DATY ON-LINE

Abyste mohli pracovat s daty i mimo vlastní počítač, zálohujte si je na externím přenosném disku. Zároveň budete mít jistotu, že když bude mít váš počítač poruchu, nic důležitého se vám neztratí. Podstatné je složky logicky pojmenovávat a data na externím disku pravidelně aktualizovat. Velmi užitečnou pomůcku v tomto směru nabízí Google - jde o Dokumenty Google, kam můžete nahrát jak své stávající dokumenty, tabulky a prezentace, tak vytvářet i úplně nové. „Zálohováním dokumentů na internetu šetříte kapacitu paměti počítače a soubory jsou bezpečně uložené na síti,“ říká Janka Zichová. Je to ideální řešení, jak se vyhnout zmatkům s neustálým přenášením souborů, pokud pracujete na více počítačích - například jeden máte v práci, druhý doma a na chatu si vozíte laptop. Snadno tak doma nebo na chatě dokončíte třeba rozpracovanou tabulku, kterou jste začali vytvářet v práci.

DEJTE FOTOGRAFIE NA WEB

Ve fotografiích můžete uklízet stejně jako v dokumentech - rozdělit je do složek a ty logicky pojmenovat. Užitečnou pomůckou jsou webová alba na internetu, například picasa.google.cz nebo flikr.com. Ta můžete jednoduše sdílet s kýmkoli chcete - takže už žádné posílání e-mailem, zahlcená schránka vaše nebo příjemce a podobně. „Naše aplikace Google Picasa vám umožní jednoduše najít všechny fotky, které jsou ve vašem počítači, čímž odpadne složité hledání obrázků v různých složkách. Picasa ale také fotografie roztřídí do složek podle data vzniku. Budete přesně vědět, kde máte fotky z dovolené a kde ty z posledních Vánoc,“ vysvětluje Janka Zichová.

Témata: Časopis Moje psychologie, Rodina, Počítač, Pocit
Mohlo by vás zajímat
Diastáza se objevuje hlavně po druhém porodu. Jak se zbavit rozestupu břicha ?
V této lesní školce klasické hračky nenajdete, děti si je totiž musí vyrobit samy
Dítě ve znamení Váhy bývá miláčkem učitelů, ale často klame tělem
S bylinkami u dětí zacházejte opatrně. Při nachlazení pomůže lípa nebo mateřídouška

Registrace

Pojďte s námi diskutovat, posílat otázky do poradny, nabízet a kupovat dětské zboží v bazárku.

Díky jednoduché registraci máte ke všemu okamžitý přístup.

Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv do vaší e-mailové schránky.

 

Předplatné

Aktuální číslo časopisu