[Odebírejte NOVINKY Z MAMINKY! Chci newsletter!]
Nadine (37) a Edmund (39) Georgovi z anglického Buckinghamshire věděli hned od začátku, že jejich Alannah je tak trochu „jiné“ dítě. A brzy poznali, že se nemýlili. Po absolvování náročných testů pro přijetí do Mensy (mezinárodní organizace sdružující lidi s IQ mezi horními 2 % populace – podle stupnice užívané v Česku musí mít jedinec IQ nad 131. Členem se může stát každý, kdo dosáhne požadovaného výsledku v testu inteligence) se na začátku letošního roku ukázalo, že její IQ činí neuvěřitelných 140. Pro srovnání, hodnota typická pro děti jejího věku je zhruba 100 a více než polovina populace dosahuje v průměru hodnoty 115. Je prý doslova posedlá slovy a čísly. Podle slov maminky její dcerka odmalička předříkávala mnohem raději abecedu a jízdní řády než říkadla a dětské rýmovačky. Číst se naučila ještě mnohem dříve, než nastoupila do školní „přípravky“.
„Bylo to pro nás šokující a ohromující zjištění, když jsme obdrželi výsledky a objevili, jak moc je chytrá! Je to velmi vzrušující a rádi bychom, aby se dceři podařilo nadále rozvíjet svůj potenciál a uplatňovat ve vzdělání i v životě to nejlepší ze svých obdivuhodných schopností,“ uvedli rodiče Nadine a Edmund. Podle nich má Alannah neuvěřitelný talent na čtení a jednotlivá slova a jejich význam si snadno „dešifruje“ sama. „Už jako batole byla neuvěřitelně bystrá. Ačkoli jsme ji nikdy číst neučili, jednoduše si k tomu naprosto přirozeně našla cestu a udělala to sama, a to ještě před třetími narozeninami. Ona je prostě zvláštní, ani zdaleka jsme netušili, co v ní dřímá. Odmalička pravidelně překonávala naše očekávání,“ přiznává Nadine.
Alannah je žákyní na prestižní královské St. George's School ve Windsoru a už nyní je jasné, že má před svými spolužáky ve všech směrech obrovský náskok. Nedávno o ní dokonce hlavní školní psycholog Dr. Peter Congdon prohlásil, že je „génius“. V létě oslaví tahle výjimečná dívka páté narozeniny. Narodila se v srpnu 2014 a rodiče tvrdí, že první slůvka začala používat již ve svých sedmi měsících, a když jí byl rok a půl, mluvila ve větách. Když ve třech letech nastoupila do mateřské školky, byla údajně schopná předčítat celé odstavce ze svých oblíbených knih. „V podstatě si mohla sama číst pohádky před spaním,“ směje se Nadine, která má kromě Alannah ještě dvouletého syna Ethana a dodává: „Na rozdíl od svých „průměrných“ čtyřletých vrstevníků, kteří s nadšením sledují Prasátko Peppu nebo Tlapkovou patrolu, naše dcera dává přednost vzdělávací seriálové show „Nekonečná čísla“.
Veškerými zásadními vývojovými milníky prošla malá Alannah mnohem dříve než většina dětí. „Byla jsem šokovaná, když mi v 18 měsících předčítala titulky z novin, recitovala nazpaměť oblíbené básničky a ve dvou letech měla tak širokou slovní zásobu, že plynně mluvila. Abych byla úplně upřímná, dost mě to vyděsilo,“ svěřila se Nadine. Když posléze nechali s manželem dceru otestovat a ta byla přijata do exkluzivního klubu Mensa jako „velmi nadané a talentované dítě“, rozhodli se, že ji budou v maximální možné míře podporovat a pomáhat jí rozvíjet její jedinečné schopnosti.
Nadine je přesvědčena, že její super inteligentní dceru čeká skvělá budoucnost, a hodlá ji jasně směrovat. Dokonce prý kvůli Alannah plánují někteří pedagogové individuálně upravit a přizpůsobit její školní osnovy tak, aby „nebrzdily“ její potenciál. „Obávám se, že při standardních vyučovacích hodinách by se kvůli své vysoké inteligenci mohla nudit a pociťovat frustraci a neuspokojení,“ podotýká Dr. Congdon.
Učitelé i rodiče se shodují, že Alannah často vyvolává dojem, že je hodně introvertní a uzavřená. „Je to extrémně klidná, dost rezervovaná a tichá dívka, sleduje věci a dění kolem sebe, aniž by na sebe jakkoli upozorňovala nebo dávala najevo, jak je schopná a chytrá,“ dodává Dr. Congdon a rozhodně ji chce i nadále pravidelně sledovat. Maminka Nadine má ale jasno: „Je to ještě malá holčička a tím nejdůležitějším pro mě je, aby měla šťastné a naplněné dětství a zažívala spoustu radosti. Chci ale mít zároveň jistotu, že dosáhne naplnění svého inteligenčního potenciálu a dokáže rozvinout a využívat své schopnosti. Škola nám s tím snad pomůže.“