[Odebírejte NOVINKY Z MAMINKY! Chci newsletter!]
Tak jako u každého jídla platí, že čím kvalitnější suroviny použijete, tím lépe. Využívejte proto především ty jednoduché a sezónní. Co nejvíc se vyhýbejte kupovaným bagetám, sendvičům, lahůdkovým salátům nebo cukrovinkám a zaměřte se na domácí výrobu.
Podívejte se na video, jak si s úkolem sestavit nutričně vyváženou svačinu poradili gamer Jarda a influencerka Pavlína:
Experimentujte s domácími pomazánkami, jejichž základem budou čerstvé sýry typu žervé, lučina, ricotta či cottage. Jsou svou výrobou daleko přirozenější, obsahují méně soli i nezdravých tuků. Stačí k nim přidat jednu další surovinu a máte vyhráno. Mrkvová, hrášková, rybičková s tuňákem... fantazii se meze nekladou. Výborná je i květáková, brokolicová nebo třeba avokádová.
Zobrazit příspěvek na Instagramu Příspěvek sdílel uživatel @psychedinthekitchen
Příspěvek sdílel uživatel @psychedinthekitchen
To, že je svačina zdravá, ještě nemusí znamenat, že je zároveň výživově vyvážená. Zvlášť pro školní děti je potřeba, aby složení bylo v poměru ¼ sacharidy, ¼ bílkoviny a ½ ovoce či zelenina.
VIDEO: Svačinové rituály zná každá máma a obvykle kvůli nim vstává i o hodinu dřív.
Že najdeme v ovoci a zelenině celou řadu vitamínů, které prospívají naší imunitě, vědí už děti ve školce. Aby se ale vitamíny mohly ve střevě vstřebávat a být skutečně k užitku, je potřeba zajistit jim tam kyselé prostředí. Tomu napomůžeme fermentovanými mléčnými výrobky jako například jogurty, kefíry, zakysanou smetanou, acidofilním mlékem, podmáslím nebo tvarohem.
Zobrazit příspěvek na Instagramu Příspěvek sdílený Francesca (@thehungryhomemakerblog)
Příspěvek sdílený Francesca (@thehungryhomemakerblog)
Na děti se musí chytře. Dejte si se svačinkou práci a trochu ji dětem vylepšete. Napíchejte ovoce na špízy, mixujte ho do smoothie, podávejte zeleninu s tvarohovým dipem, z chleba vykrájejte obrázky a podobně.
Vyzkoušejte tenhle toust speciálně upravený pro děti:
To by bylo, aby se po svačinách nezaprášilo! Inspiraci najdete v naší galerii.