Maminka.czTěhotenství

Krásné nohy bez „křečáků“ můžete mít i v těhotenství

, Web Ulékaře.cz
3. 3. 2014
Krásné nohy bez „křečáků“ můžete mít i v těhotenství
V průběhu chladných zimních měsíců je poměrně běžné, že těhotné ženy a čerstvé maminky mají chabou krevní cirkulaci, a to obzvláště pokud celý den s miminkem stojí či sedí. Jak se v takovém případě chránit před křečovými žilami?

Zima nohám zatápí

Těhotenství spojené s celodenní zátěží dolních končetin může mít podíl na vzniku bolestivých křečových žil. Viníkem je pak především ochablá krevní cirkulace nohou. Studené počasí k celému procesu jen přispívá, neboť při poklesu teploty tělo snižuje proud krve směřující ke končetinám. Je to způsob, kterým organizmus uchovává krev v hlavních cévách a brání tak jejímu ochlazování. Špatná cirkulace tedy může poškozovat žíly a způsobit i žilní onemocnění.

Pohyb je důležitý

Obezita přetěžuje cirkulaci, a je proto důležité pravidelné cvičení alespoň 30 minut denně, ideálně tři dny v týdnu. Vhodné jsou především sporty, které posilují „druhé srdce“, čímž se myslí svaly lýtek a nohou. Ty totiž mohou proudící krvi pomáhat a podpořit tak cirkulaci. Vhodné jsou následující sportovní aktivity:

  • chůze,
  • běh,
  • plavání,
  • cyklistika.

Jednoduše ke zdravým nohám

1. Dietní opatření. Jsou důležitá, proto ve svém jídelníčku nezapomínejte na dostatek vlákniny a nepřehánějte to se solí. Vláknina vám pomůže bojovat proti zácpě, která zatěžuje žilní systém, a nadbytek soli zadržuje v těle vodu. Vitamíny C a E jsou antioxidanty, jejichž dostatek je pro cirkulaci také velmi důležitý. Podporují ji též flavonoidy.

2. Vhodné oblečení. Těsné kalhoty mohou omezit proudění krve do a z dolních končetin, proto noste raději trochu volnější oděvy. Případně můžete zvážit využití kompresivních punčoch, které slouží jako přidaná vrstva svalů a podpoří tak na výkonnosti vaše „druhé srdce“.

3. Protažení. Pokud po delší časový úsek stojíte či sedíte, občas zakružte nohama v kotníku, alespoň deset minut každou hodinu choďte a střídavě napínejte a pokrčujte prsty na nohou. Těmito jednoduchými cviky podpoříte cirkulaci krve ve svých dolních končetinách. Zároveň se pokuste vyvarovat překřižování nohou, což žíly škrtí a tím stoupá žilní tlak. Kdykoli je to možné, zvedněte nohy do pozice o trochu vyšší, než je vaše srdce.

4. Hormony. Další věc, na kterou by si čerstvé maminky měly dávat pozor, je přísun hormonů. Hormonální antikoncepce či substituce zužují cévy a mohou oslabovat žilní chlopně a žilní stěnu.

Zdroj: www.ulekare.cz

Maminka
Témata: Těhotenství, Web Ulékaře.cz, Žilní onemocnění, Křeč, Jednoduchý cvik, Muž, Žilní systém, Cyklistika

Mohlo by vás zajímat
Poznáte moluska? Podívejte se, jak vypadají a jak se jich zbavit
Nejdojemnější fotka týdne! Náhradní matka doma porodila syna nové rodině
Proč ještě nechodí na nočník? 9 věcí ve výchově, které už neplatí, i když je naše mámy dělaly
Kdy mít další dítě: Brzo, nebo počkat? Pro a proti různých věkových rozdílů
Víte, kolik má vypít kojenec, batole a školák? Pozor na minerálky a džusy
Kojící matky jako bohyně! Kontroverzní fotky nafotila jako reakci na kritiku
Děti musí zažít i nepohodlí. Nevozte je jen autem a nedělejte vše za ně!
Tohle nejím! 40 vážně podivných důvodů, kvůli nimž děti odmítají jídlo
20 věcí, na které se ptejte dětí, když přijdou ze školy. Jedině takhle se něco dozvíte

Horoskopy

Lev Ráno se vám nechce do práce a jste celí polámaní. Hvězdy vám moc nepřejí a jde to vidět. Tento týden se…

Jména pro děti

Největší výběr jmen.

Dnes má svátek: Iva, Ivanka, Edmund





Aktuální vydání

Aktuální číslo časopisu

Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv do vaší e-mailové schránky.

  

Výhodné předplatné

Objednat předplatné