Maminka.czTěhotenství

Krásné nohy bez „křečáků“ můžete mít i v těhotenství

V průběhu chladných zimních měsíců je poměrně běžné, že těhotné ženy a čerstvé maminky mají chabou krevní cirkulaci, a to obzvláště pokud celý den s miminkem stojí či sedí. Jak se v takovém případě chránit před křečovými žilami?
, Web Ulékaře.cz
3. 3. 2014
Krásné nohy bez „křečáků“ můžete mít i v těhotenství

Zima nohám zatápí

Těhotenství spojené s celodenní zátěží dolních končetin může mít podíl na vzniku bolestivých křečových žil. Viníkem je pak především ochablá krevní cirkulace nohou. Studené počasí k celému procesu jen přispívá, neboť při poklesu teploty tělo snižuje proud krve směřující ke končetinám. Je to způsob, kterým organizmus uchovává krev v hlavních cévách a brání tak jejímu ochlazování. Špatná cirkulace tedy může poškozovat žíly a způsobit i žilní onemocnění.

Pohyb je důležitý

Obezita přetěžuje cirkulaci, a je proto důležité pravidelné cvičení alespoň 30 minut denně, ideálně tři dny v týdnu. Vhodné jsou především sporty, které posilují „druhé srdce“, čímž se myslí svaly lýtek a nohou. Ty totiž mohou proudící krvi pomáhat a podpořit tak cirkulaci. Vhodné jsou následující sportovní aktivity:

  • chůze,
  • běh,
  • plavání,
  • cyklistika.

Jednoduše ke zdravým nohám

1. Dietní opatření. Jsou důležitá, proto ve svém jídelníčku nezapomínejte na dostatek vlákniny a nepřehánějte to se solí. Vláknina vám pomůže bojovat proti zácpě, která zatěžuje žilní systém, a nadbytek soli zadržuje v těle vodu. Vitamíny C a E jsou antioxidanty, jejichž dostatek je pro cirkulaci také velmi důležitý. Podporují ji též flavonoidy.

2. Vhodné oblečení. Těsné kalhoty mohou omezit proudění krve do a z dolních končetin, proto noste raději trochu volnější oděvy. Případně můžete zvážit využití kompresivních punčoch, které slouží jako přidaná vrstva svalů a podpoří tak na výkonnosti vaše „druhé srdce“.

3. Protažení. Pokud po delší časový úsek stojíte či sedíte, občas zakružte nohama v kotníku, alespoň deset minut každou hodinu choďte a střídavě napínejte a pokrčujte prsty na nohou. Těmito jednoduchými cviky podpoříte cirkulaci krve ve svých dolních končetinách. Zároveň se pokuste vyvarovat překřižování nohou, což žíly škrtí a tím stoupá žilní tlak. Kdykoli je to možné, zvedněte nohy do pozice o trochu vyšší, než je vaše srdce.

4. Hormony. Další věc, na kterou by si čerstvé maminky měly dávat pozor, je přísun hormonů. Hormonální antikoncepce či substituce zužují cévy a mohou oslabovat žilní chlopně a žilní stěnu.

Zdroj: www.ulekare.cz

Přidat příspěvek
Komentáře k článku
Mohlo by vás zajímat
Porod v USA: „Spíš než v nemocnici jsem si připadala jako na wellness víkendu“
GALERIE: Nádhera! Krásnější fotky miminek jste ještě neviděli
První screening v těhotenství. Co vás čeká a jak probíhá?
Chvíle hrůzy. Lachtan nečekaně stáhl holčičku pod vodu

Registrace

Pojďte s námi diskutovat, posílat otázky do poradny, nabízet a kupovat dětské zboží v bazárku.

Díky jednoduché registraci máte ke všemu okamžitý přístup.

Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv do vaší e-mailové schránky.

 

Předplatné

Aktuální číslo časopisu