Maminka.czBolest zad

Které ženy jsou k bolestem zad náchylnější? Tyhle pozice jim uleví

Veronika Vlachová 31.  1.  2019
Které ženy jsou k bolestem zad náchylnější? Tyhle pozice jim uleví
Naučte se pár rychlých pozic, které vám můžou pomoct na cestě za bezbolestnými zády:

Rychlá pomoc doma. Cvičte a zaměřte se na správné držení těla:

OPICE 

Postavte se do stoje rozkročného na šířku ramen. Váhu těla rozložte na celá chodidla, jejichž špičky směřují mírně do stran, a kolena směřujte dopředu a uvolněte je. Udržujte páteř, hlavu a krk v jedné linii. Pak se rukama opřete buď o mírně pokrčená stehna, nebo o stůl a rozložte váhu těla mezi horní končetiny a chodidla. Pro větší uvolnění ve svalech pánevního dna můžete provádět ještě houpavé pohyby pánví vpřed a vzad. Tuto pozici můžete využívat i při běžných činnostech, jako je přechod ze sedu do stoje a obráceně, nebo při práci v domácnosti. 

Těhotenství = zátěžová zkouška pro páteř. Co pomůže při bolestech zad?
Klepněte pro větší obrázek



DŘEP 

Postavte se do širšího postoje rozkročného a špičky vytočte mírně ven. Váhu opět rozložte na celá chodidla a páteř udržujte v prodloužení. Nakloňte se mírně v kyčlích a postupně se dostávejte do pozice mírně v podřepu. Pozici vyrovnávejte hýžděmi. Jakmile se dostanete do úplného dřepu, udržujte paty na zemi a pod sedacími kostmi. Teď pozici můžete zintenzivnit pomocí mírného tlaku loktů na vnitřní část kolene. Tato poloha uvolňuje páteř, otevírá pánev a připravuje tělo na porod. 

Některé ženy jsou k bolestem zad náchylnější,

říká Iva Bílková, vedoucí fyzioterapeutka FYZIOkliniky v Praze

Dá se predikovat, které ženy budou mít větší či menší bolesti páteře během těhotenství, nebo se to naopak nedá vůbec určit, protože záleží na reakci těla na samotné těhotenství a na vlivu změny hormonální hladiny?

Ženy s vystrčeným zadečkem a velkým prohnutím v bederní páteři bývají k bolestem zad v těhotenství náchylnější – s velkým bříškem má totiž jejich poslední obratel tendenci sklouznout vpřed a vyvolat bolest na přechodu mezi kostí křížovou a bederní páteří. Podobně ohroženou skupinou jsou ženy se skoliózou. S rostoucím bříškem se mění těžiště těla a páteř, pánev i kyčle mění osy zatížení – vzniká povolení vazů, aby došlo k uvolnění porodních cest v pánvi, což může způsobit bolesti kloubů i u žen, které nikdy potíže s páteří neměly. Velmi často bolí spoje na pánvi, tedy spona stydká vpředu a klouby mezi kostí křížovou a kostmi pánevními.

Bolest zad v těhotenství? Tyhle rady vám konečně pomohou!
Témata: Těhotenství, Od těhotenství k porodu, Tipy a rady v těhotenství, Pánevní dno, Bolest zad, Bolest, Tělo, Kost, Praha, Chodidlo, Záda, DNA, Iva Bílková, FYZIOkliniky, Zen, Spona, Zkouška, Pánev, Páteř
Mohlo by vás zajímat
Přiznání matek! Nejtrapnější zážitky z porodnice. Tohle jsme nečekaly!
redakce
Porod