[Odebírejte NOVINKY Z MAMINKY! Chci newsletter!]
S vědomím, že tento zážitek je pouhým vyprávěním nepřenositelný, předkládám vám texty dvou nedávných reklamních spotů. Tak tedy, kochejte se:„Dneska jsme na výsluní, půjdeš s námi, to se ví…Já raději počkám…Tak vyzkoušej tyhle nejmenované vložky se super horní vrstvou s jedinečným povrchem! Ihned všechno vsákne, stoprocentně ochrání tě.Jsme na výsluní, záříme, jsme na výsluní, nic neskrýváme, jsme na výsluní… a rády!Tyhle nejmenované vložky – až stoprocentní ochrana před protečením.“
Perla, což? A poslechněte si ještě tuhle: „Vše tip ťop, lodičky, make-up máš, ááaa, vše tip ťop tenhle den je náš.Můj ale ne.Dny jsou tu pro tebe, měj tyhle nejmenované vložky vždy pro sebe. Hopla hej tahle nejmenovaná vložka to dá, ochrana může být stylová. Všechno se vsáklo hopla hej, s tím si vrásky nedělej. Vše tip ťop svoboda, vše tip ťop je čas být, vše tip ťop, každý den tip ťop... pětihvězdičková ochrana od těhle nejmenovaných vložek.“
Ne, to není líbivý popěvek dalšího prudce inteligentního spotu, ale úpění každého alespoň průměrně inteligentního člověka, který je těmito a podobnými spoty bez varování polapen před obrazovkou dřív, než stačí opustit místnost či přepnout na jiný kanál. Prosím pěkně: „Jsme na výsluní... a rády?“ Opravdu se nám autoři snaží vnutit myšlenku, že s inkriminovanými vložkami budeme najednou menstruovat rády? A co to znamená být „Až stoprocentně chráněna před protečením?“ (Geniální volba slova, mimochodem.) Jinak řečeno, inkriminované vložky nás můžou, ale taky nemusí plně ochránit... před ehm protečením? A hopla hej???
Není divu, že televizní spoty na vložky či tampony tradičně vyhrávají většinu anket o nejdementnější reklamy všech dob. Je bez debat, že samotné téma reklamy na menstruační vložky je tak velmi intimní, že uchopit ho inteligentně vyžaduje extra porci důvtipu a citu pro věc. Jenže obvyklá kvalita těchto televizních spotů klesá hluboko pod úroveň podprůměrnosti a za to si autoři můžou bez výjimek sami. Slogany jako "až dvakrát větší pohodlí" (jak to proboha měří?), „bezpečné a suché“ či „vždy čistá a svěží“ můžou nás menstruující klientelu jedině štvát.