Maminka.czKariéra

Na třídní schůzky v pracovní době? To již není utopie!

Jistě se Vám také stalo, že jste si musela zařídit nějakou soukromou záležitost v pracovní době a přemýšlela jste, jak to vymyslet. Přesně takový problém se řešil v rámci tzv. happiness managementu a metody Work Easy, která byla představena v rámci Mezinárodního dne štěstí.

[Odebírejte NOVINKY Z MAMINKY! Chci newsletter!]

Klíč je ve vytváření kvalitní a ušlechtilé firemní kultury, která zaměstnance inspiruje a podporuje v tom, aby mohli v klidu pracovat, ale také žít svůj běžný život.

V dnešní době, kdy je nezaměstnanost v ČR na 3,7 %, se musí společnosti opravdu snažit, aby si udrželi své klíčové zaměstnance, případně motivovat své teamy jiným než obvyklým způsobem.

Benefity typu „nový kávovar“ do kuchyňky dnes dojmou již málokoho, daleko více by dle dostupných průzkumů dali zaměstnanci předost férové pauze k vyřízení osobních věcí. Velkým tématem v kolektivu bývají také kuřácké pauzy, které jsou dosti nefér vůči nekuřákům.

Proč by tedy nekuřáci nemohli mít třeba povolenou „beauty pauzu“, kdy si v klidu dojdou třeba na manikúru?

54 % odchodů ze zaměstnání v ČR je z důvodu vztahů na pracovišti – toto je tedy téma, které je klíčové a kterým se happiness management zejména zabývá. Tato metoda vychází zejména z myšlenky férového jednání, dopřává všem cítit se svobodně, čestně, osvobozuje zaměstnance od případného vymýšlení výmluv a lstí, jak nenápadně vyklouznout z kanceláře.

Právě proto přicházejí osvícené  firmy stále častěji  s bonusy na míru vytvořené odborníky právě pro své zaměstnance, jednou z nich je třeba zmiňovaná možnost vyřízení si svých záležitostí a potřeb legálně v průběhu pracovního dne.

Návrat do práce po mateřské nebo rodičovské: Víte, na co máte právo?

Cílem je mít spokojené zaměstnance

Účinným řešením je právě zavedení aktivních nástrojů happiness managementu, nové disciplíny, se kterou se managementy firem a HR pracovníci teprve seznamují.

„Jsou-li zaměstnanci spokojení, nemají důvod z firmy odcházet. Jsou loajální, stoupá jejich produktivita práce a naopak klesá chybovost a nemocnost,“ řekla Hana Šárešová ze společnosti Work Easy, jež se jako certifikovaný člen World Happiness Association (WHA) věnuje zavádění happiness managementu do firemních struktur.

Happiness management je vědeckými důkazy podložený praktický návod, který zaměstnavateli zaručuje, že zaměstnanci budou pracovat podle jeho potřeb, a zároveň mu dovoluje poskytnout, po čem oni sami touží. Aktuální průzkumy potvrzují, že primárně jde o psychický klid.

Ženy po návratu z rodičovské chtějí flexibilní pracovní dobu víc než vyšší plat

„Jak ukazují zkušenosti našich klientů, při dodržení určitých pravidel a postupů je skutečně možné lokalizovat a odstranit zbytečný stres na pracovišti a zvýšit emoční index každého pracovníka, a tím i celých oddělení a organizací,“ uvedla Šárešová a dodala, že spolupráce s klientem trvá obvykle 6 až 8 měsíců.

Jak doplnila Kateřina Horiszny, ambasadorka WHA za ČR, z poznatků asociace vyplývá, že 86 procent firem je přesvědčeno o rychlejším růstu svého byznysu v případě, že by dokázaly zabránit odchodu klíčových pracovníků.

Mezinárodní den štěstí je příležitost uvědomit si, že štěstí a spokojenost zaměstnanců má přímý dopad na hospodaření firmy a její prosperitu,“ řekla Horiszny. Podle WHA putují ročně miliardy dolarů do recruitmentu a zaškolení nových zaměstnanců, protože firmy potřebují nahradit ty, kteří se rozhodli odejít.

Konkrétně v ČR připraví zaměstnanec, který krátce po svém nástupu odejde, svého zaměstnavatele zbytečně o řádově statisíce korun. „Investice do efektivního happiness managementu je v porovnání s těmito částkami zanedbatelná,“ dodala Horiszny.   

VIDEO: Jak se nalíčit na pracovní pohovor a čemu se vyhnout

Návratu do práce se nebojte. Matky jsou totiž výborné manažerky
Rodičovská dovolená 2018 – vše, co potřebujete vědět
Zkrácený úvazek? Komu se vyplatí?
Témata: Kariéra, Mezinárodní den, Vědecký důkaz, Částka, Česká republika, Určité pravidlo, Beau, Dnešní doba, Férové jednání, Soukromá záležitost, Klient, Třídní schůzka, Nezaměstnanost, Obvyklý způsob, Rychlý růst, Investice, Pohovor, Beauty, Management, Ambasadorka, Účinné řešení, Pracovní pohovor, Dolar, Pracovní den, Přímý dopad