Maminka.czobličejová jóga

Obličejová jóga s Martou Dřímal Ondráčkovou: Protažení celého obličeje

Na obličeji máme svaly a ty se chovají úplně stejně jako ty na těle. Makají celý den, tuhnou, stahují se, povolují, atrofují, některé dokonce spí. A stejně jako s těmi na těle s nimi můžeme i pracovat. Probudit je, protahovat, posilovat, uvolňovat.

[Odebírejte NOVINKY Z MAMINKY! Chci newsletter!]

Obličejová jóga #udrzksicht je založená na vyvážené kombinaci cvičení a masáží, aby byl váš obličej v maximální kondici. Tak se dnes spolu pustíme do cvičení a vezmeme to hezky komplet od spodního patra vzhůru.

DLOUHÉ ŠŠŠŠŠ

Rukou fixujeme hrudní kost a bradu zvedáme ke stropu. Po nádechu nosem vyslovujeme dlouze písmenko Š. Cítíte, jak se krásně protahuje celý krk? Tenhle cvik je dokonalou zbraní proti vráskám a povolené kůži na krku. Aktivuje celou oblast platysmy, což je velký placatý sval, který vede od spodní čelisti ke klíčním kostem a jehož atrofování nám právě způsobuje tyhle estetické nepříjemnosti. Tak odteď už ne. :-)

VYPLAZOVÁNÍ

Doširoka rozevíráme čelisti a vyplazujeme jazyk, jehož špička míří přímo k zemi. Intenzivně tím posilujeme spodní patro a zároveň opět oblast krku. Když se pokusíme mírně usmát, aktivujeme i lícní svaly. Pozor, nejde o to, otevřít pusu na maximum, proto jsou ruce na čelistních kloubech. Nejde o rozsah, ale kvalitu. Důležitá je aktivita jazyka.

PUSINKA

Rty posíláme pusinky, ale s představou, že máme kolem rtů gumičku nebo kroužek. Sval drží a rozevírají se opravdu jen rty. Kroužek z prstů hodně pomáhá, klidně si ho nechte celé cvičení.
 

HODINOVÝ ÚSMĚV

Aktivujeme lícní svaly – usmějeme se –, pro správné provedení může pomoct opřít horní zuby o spodní rty, to pomůže nastavit ideální pozici. Úsměv držíme a jazykem „tikáme“ na hrotech rtů. V tu chvíli se nejen zapojí lícní svaly, ale také se velmi příjemně posilují. Zrovna kondice těchto svalů je naprosto zásadní pro celý obličej. Tak proč se víc neusmívat?

PŘIVÍRÁNÍ

Maximálně posiluje spodní část kruhového očního svalu. Je dobré prsty fixovat koutky, aby nám nepřibývaly jemné vrásky. Pohled je zvednutý 45 stupňů vzhůru a my se snažíme přivírat pouze spodní víčko. Nejde to dokonale, nebojte, děláte to dobře, jde o impulz pohybu, který je jenom dole.

DIAGONAL

Hezky probere zase ten horní oblouk očního svalu. Skvěle zabírá proti padajícím horním víčkům i na unavené oči. Čím pomaleji budete pohyb provádět, tím větší makačka to je.

LIFTING 

Skvěle zapojuje horní víčka a díky poloze dlaní nad obočím, kdy je celá oblast v mírném tahu, opravdu efektivně bojuje proti jejich atrofii. Můžete si ho vyzkoušet v dynamice (opakovat až 20x rychle za sebou) nebo ve variantě s výdrží (přivřeme víčka a držíme 10 vteřin, opakujeme 3–5x).
 

SCULP

Je pro mě koruna cvičení. Protáhne se díky němu celý obličej a intenzivně pracuje jeho horní část. Navíc je to cvik, díky kterému se posilují spánkové svaly, což je moc důležité pro kondici očního okolí. 

TRAKTŮREK

Může posilovat i uvolňovat, tentokrát ho tady máte na odfrknutí. 
 
 

Ještě pár zásad

  • cviky opakujte 3–5x, pokud jsou v dynamice, tak až 20x
  • kdykoli cítíte nepohodu, přestaňte
  • při cvicích, kdy ho nepoužíváte, zkuste mít jazyk na patře
  • hlídejte si ramena od uší a uvolněný postoj
  • cvičte pravidelně
  • ke cvičení patří i uvolnění, už ho umíte, používejte ho
  • pleť by měla být před cvičením ošetřená a dobře hydratovaná
  • užívejte si to, cvičit můžete kdekoli a kdykoli, hledejte chvilku na procházce s kočárkem nebo při kojení (tam teda traktůrek vysloveně nedoporučuju!)

VIDEO:  Lekce jógy zaměřená na sebelásku 

Témata: Zdraví, obličejová jóga, pleť, sval, obličej, Cvičení, Jóga, Marta Dřímal Ondráčková, víčka, Ret, Víčko, Celý obličej, Cvik, TRAKTŮREK, Protažení, Zdraví na Heureka.cz