Maminka.czPříběhy

Sedmnáctiletý student vydělává 450 tisíc měsíčně díky originálním doplňkům

Vanda Stöckbauerová 1.  5.  2025
V době, kdy si většina středoškoláků přivydělává na brigádách, sedmnáctiletý Michael Satteriee z Albany ve státu New York buduje firmu, která má roční obrat zhruba šest milionů korun. A pracovat zvládá při studiu střední školy. 

[Odebírejte NOVINKY Z MAMINKY! Chci newsletter!]

Šikovný teenager začínal s prodejem 3D tištěných obalů na kalkulačky. „Všechno jsem se naučil sám," vypráví pro Jam Press. Po prvních pokusech a omylech objevil vychytávku, která se okamžitě ujala – originální, vtipné i praktické doplňky na boty Crocs. „Prodávám přívěsky na všechno, ale hlavně na crocsy,“ vysvětluje. „Nabízíme všechno od funkčních doplňků, jako jsou přívěsky ve tvaru svítilny, až po dárky na párty, třeba falešné prsty na nohy.“

Náročný denní režim

Michael vede podnik z vlastního skladu, do kterého vyráží každý den v 5 hodin ráno, pracuje tři hodiny a pak míří do školy. Po vyučování, které končí kolem 13. hodiny, se vrací zpět do skladu a pracuje až do večera.

„O víkendech pracuju zhruba 13 hodin denně. Téměř si nedávám pauzy, ale vždycky si najdu čas na rodinu, protože ta je pro mě nejdůležitější,“ říká. Aby zvládl školu i podnikání, často pracuje na úkor spánku. Přitom stále zvládá školní povinnosti. „Snažím se mít všechny úkoly hotové už během školy. Mimo školu se soustředím výhradně na byznys. Ale na známkách mi pořád záleží,“ tvrdí. 

Umělá inteligence šetří Karolíně několik hodin práce denně, díky tomu má víc času na syna

Všechno začalo hodinou 3D tisku

A kde přišel ke svému podnikatelskému nápadu? Impulzem bylo školní vyučování. „V roce 2023 jsem se naučil tisknout na hodinách designu,“ vysvětluje Michael pro Entrepreneur. Koupil si 3D tiskárnu a začal hledat nápady. O svých originálních doplňcích pak natáčel videa na TikTok a Instagram. „Bylo to o konzistenci. I když růst byl zpočátku pomalý, vyplatilo se to. Návštěvnost vzrostla a objednávek začalo přibývat.“ 

Dnes má jeho obsah na sociálních sítích zhruba 50 milionů zhlédnutí měsíčně. A to vše organicky. Nikdy nevyužíval placené kampaně, jen se snaží tvořit konzistentní a kreativní obsah. „Jednou se mi video na TikToku přes noc virálně rozšířilo a přineslo víc objednávek než jsem zvládl. Došla mi náplň do tiskárny, chyběly obaly, nestíhal jsem odpovídat na zprávy,“ vzpomíná. „Některé zásilky měly zpoždění, a tak jsem tiskl nonstop a každému zákazníkovi osobně odpověděl.“

Od té doby má lepší systémy, sklady naplněné předem a tým lidí, který mu pomáhá. „Někteří jsou moji kamarádi, které jsem sám zaškolil, jiné jsem najal profesionálně, jak podnik rostl," říká pro Jam Press. Michael většinu výdělku neutrácí, ale reinvestuje: „Kupujeme nové tiskárny, vylepšujeme vybavení a procesy.“ 

Maminka 9 dětí Ivka Sovadinová zvládá nejen podnikání, ale i domácí výuku. Dětem neustále vymýšlí a kreslí vlastní učební materiály

A co má v plánu dál?

V roce 2024 měl podnik tržby okolo 250 000 dolarů (zhruba 5,5 milionu Kč) a letos míří na 300 000 dolarů. A co univerzita? „Ještě nejsem rozhodnutý, ale mám pár nabídek se stipendiem. Rozhoduju se, jestli jít tradiční cestou, nebo se naplno věnovat podnikání.“ 

A co šikovný teenager radí ostatním mladým lidem, kteří chtějí podnikat? „Tvrdě pracujte a postupujte krok za krokem. Bude to obtížné a taky časově náročné, ale kdyby to bylo jednoduché, dělal by to každý.“ 

Zdroje: Jam Press, Entrepreneur

VIDEO: Zakladatel vyhledávače letenek Kiwi.com Dlouhý v Hráčích: Bratr slavných herců promluvil o životním i byznysovém příběhu. Zmínil i kontroverzní reklamace z dob covidu

Zdroj: hrc, Fameplay Live/Blesk, Vera Renovica

Témata: Příběhy, Instagram, podnikání, škola, TikTok, studium, Střední škola, Teenager, Jam Press, Dlouhý, Doplňky, New York, Brigáda