Žádní růžoví plyšáci, žádná plastová autíčka ani Barbie v neonovém modelu. Tyhle mámy mají jasno! Milují minimalismus a v neutrálních barvách mají zařízený celý příbytek, dětský pokoj nevyjímaje. Jde o pouhý trend, nebo něco víc?
Jako dítě vyrůstající v 80. a 90. letech minulého století si dodnes vzpomínám na tu ukrutnou euforii, když jsem konečně dostala vysněnou, neonově růžovou šusťákovku. Chtěla jsem v ní i spát, stejně jako se sytě tyrkysovým mončičákem (pozn. pro mladší ročníky – dobový plyšák na úrovni dnešních hrdinů z Tlapkové patroly, králíčka Binga nebo partičky Mimoňů).
VIDEO: Veronika Kašáková o bydlení v kopcích za Chomutovem: Nevedou tam ani některé navigace
Když jsem sbírala „céčka“, další dobový trend v podobě plastových výlisků ve tvaru písmena C, bylo nemožné, abych neukořistila ta nejvíc neonová. Po totalitní době šedi a temna zkrátka přišla doba barviček a pestrosti.
To v posledních letech si v obchodech s dětskou módou nejde nevšimnout úplně jiné (ne)barevné palety oblečení i hraček. Regály totiž ovládly neutrální odstíny. Růžová pro holčičky, modrá pro chlapce? I když jsou stále k dostání, nejsou zkrátka tak trendy. Na Instagramu známých maminek dominují spíš neutrální barvy.
Letí přírodní odstíny i materiály. Dřevo, příze nebo len jsou zkrátka cool. Skandinávský styl, známý svou jednoduchostí a funkcionalitou, patří mezi nejčastěji vyhledávaná klíčová slova na internetu v oblasti bytového designu. Mámy dneška volají po jednoduchosti. Ložní povlečení s potiskem Pokémona je pro ně noční můra číslo 1.
„Hlavně žádný plyšový šmoula, babičko! A tu barbínu už vůbec nepořizuj, malé bude stačit látková panenka…“

Jistě, je krásné a ušlechtilé nezahrnovat děti dalšími plastovými hračkami. Není potřebovat narušovat v jejich pokojíčku atmosféru křiklavými produkty, měnit starou dobrou plastelínu za tvarovací sliz a podobné výdobytky doby. Přírodní a udržitelné produkty šetří nejen přírodu, ale pro děti jsou navíc bezpečné a netoxické.
Jenže každé A má i své B. Ptají se „béžové matky“ svých drahých ratolestí, jestli se jim v neutrálně barevném prostředí líbí? Nejde jen o prosazení autority a vlastního vkusu, popírání možnosti výběru u dětí a „uspání“ jejich bezprostřednosti?
„Občas sleduji známé mámy na sociálních sítích. Vím, že na tomto trendu ujíždí třeba influencerka Kylie Jenner. Ale všimla jsem si, že tento „nešvar“ už rozjely i ostatní instamatky. Jejich posedlost Instagramem mi přijde až komická. Oblečení musí být estetické, jídlo musí být estetické, obývák musí být estetický, dětský pokoj tuplem. Nemůžu si pomoct, ale není to už trochu stádovité? Neumím si představit, jak své roční dceři jednou řeknu, že jí toho růžového medvídka nekoupím jenom proto, že je v módě ten béžový, a ten barevný že by se úplně nehodil do našeho ,konceptu'," říká třicetiletá maminka Eva.

Influencerka Kylie Jenner s dcerou Stormi
Máte stejný názor? Měly by mít děti možnost vybrat si oblečení či hračku ryze podle svého výběru, nebo vám nepřijde na barevné „neutralitě“ nic divného?
Hlasovat můžete v anketě a o svůj názor se podělit i na našem Facebooku.