[Odebírejte NOVINKY Z MAMINKY! Chci newsletter!]
Když jsme tuhle hru vybalili před kluky z prvního stupně, zasvítily jim oči a hned se začali zajímat o pravidla. Ta nejsou složitá, ale chvíli studia to zabralo - což je vlastně dobře, protože kdyby byla hra příliš jednoduchá, nebyla by to zdaleka taková zábava.
Hru jsme shodou okolností testovali v několika rodinách s kluky a samotného natáčení v pražském klubu deskových her Paluba se taky účastnili jen chlapci, ale zrovna tak si ji mohou zahrát i holky, předpokládáme, že bavit je bude stejně.
Jedna výhoda je jasná na první pohled. Escape Room Junior - Úniková hra je už pro děti od šesti let. A ačkoli pouze samotní šestiletí by ji asi nezvládli, v partě několika starších dětí jsou jedno dvě šestileté rovnocennými parťáky. Mimochodem, právě o partu tu jde, protože tahle hra proti sobě hráče nestaví, naopak. Musí společně překonat tři úkoly odlišného ražení a nakonec přelstít časovanou pumu, aby osvobodili jednoho z nich. Z tohoto pojetí plyne další výhoda, hru může hrát dítě i samo a může si poměřovat například stále se zlepšující čas, za který úkoly zvládne.
Hra je to hodně rychlá, odehraje se za nejvýše patnáct minut adrenalinového vzrušení, což děti zjevně bavilo. Nejde na rozdíl od jiných her o jednorázovou hru - může se hrát různými způsoby a opakovaně. Hráči musí postupně prokázat manuální zručnost a logické myšlení a nakonec s trochou štěstí dospět k deaktivaci tikajícího přístroje.
Její syn se během her zlepšoval a kartičky s rébusy pro začátečníky a středně pokročilé mu přišly už moc jednoduché, takže přešel na ty nejtěžší. A doufá, že už brzy budou k mání slibované doplňující hádanky. Skvělé by podle této rodiny bylo, kdyby přibyla i nějaká další stanoviště s úkoly, nicméně pro šesti- až osmileté testující děti jich bylo tak akorát.
"Souboj s časem si dokonce může každý vyzkoušet i sám bez spoluhráčů. Může si nastavit kratší čas na splnění úkolů a svůj rekord může zkoušet překonávat. Je také fajn, že není potřeba ani žádných velkých příprav, můžeme ji vzít kamkoli s sebou a hra je nenáročná na prostor," pochvalovala si další testující matka.
V návodu najdete i výzvy, jimiž si hru můžete ozvláštnit a zkomplikovat - třeba hru na schovávanou, při níž se úkoly rozmístí a schovají různě po bytě, a přidá se tak i pohyb a více napětí. Případně na sobě tikající hodinky nemusí mít hráč, ale například tablet a vy můžete potomkovi říct, že pokud úkol včas nevyřeší, ten den ho nebude moci používat. To je najednou napětí!