Maminka.czZdraví

Trpíte nízkým tlakem? Co dělat, když na vás jdou mdloby?

Jak již bylo řečeno, pokud vás trápí hypotenze, je základem dostatek tekutin.
, Časopis Maminka
17. 5. 2011
Trpíte nízkým tlakem? Co dělat, když na vás jdou mdloby?

<<

Nejvhodnější je minerální voda, první sklenici (asi 200 ml) si dejte krátce po probuzení. Můžete zvýšit příjem soli na zhruba 10 g a více (přibližně dvě čajové lžičky) za den. Ovšem pozor, do celkového příjmu soli se počítají i potraviny, které jsou samy o sobě slané (chléb, sýry, hotové omáčky a podobně). Jezte častěji a menší porce (po větším množství vydatného jídla se totiž nadměrně prokrvuje žaludek a další vnitřní orgány, mozek je naopak prokrven méně).

Po obědě se pomalu zvedejte a na chvíli si lehněte nebo odpočívejte na židli. MUDr. Miroslav Souček dodává: „Můžete využít kávu nebo kofeinové nápoje, ale navodí jen chvilkové zvýšení tlaku, pak mohou mít opačný účinek a tlak se kvůli nim ještě sníží. Vhodnější je slabý černý čaj s cukrem. Doporučit lze vitamin C, lékořici.

Dobré je také nenápadné přešlapování na místě, například v prostředcích městské hromadné dopravy.“ Nezapomínejte ani na pravidelný pohyb. Díky sportu posílíte nejen svalstvo, ale i srdce a cévy, které pak budou reagovat lépe, respektive pružněji a snáze snížený tlak vyrovnají.

Gravidita tlak nezlepší

Hypotenzí bohužel často trpí těhotné ženy. K nejnižším hodnotám jim tlak klesá ve 20. až 28. týdnu gravidity a k výchozím se vrací okolo termínu porodu. Čím je to způsobeno? Především hormonálními změnami, kdy současně dochází ke zvětšení objemu krve a jejímu „naředění“, a tedy klesají i hodnoty krevního obrazu. Důsledkem bývá únava, spavost, sklon k omdlévání…

Čtěte také: Drobná trápení při čekání na miminko

Své o tom ví i Eva (30): „Po celou dobu těhotenství jsem měla nízký tlak. Nejhorší to bylo na začátku v prvním trimestru, kdy mi bylo navíc špatně od žaludku, pak mě to trochu přestalo trápit, ale ten konec… Motala se mi hlava, nemohla jsem dýchat, bušilo mi srdce, a kdybych si v tu chvíli nelehla, tak omdlím. Pomáhal mi čerstvý vzduch, někdy relaxace, a hlavně dostatek tekutin.

Pokud čekáte potomka a trápí vás podobné obtíže, nezapomínejte ani na pravidelný spánek, ráno si dopřejte chladnější sprchu a často větrejte. Dobré jsou rovněž procházky na čerstvém vzduchu a pravidelné cvičení pro těhotné. Lékaři nastávajícím maminikám také radí zvýšit příjem železa, kyseliny listové a vitaminů (zejména C).

<<

Další zajímavé články najdete v aktuálním vydání časopisu Maminka.


Témata: Zdraví, Časopis Maminka, Tlak, Pravidelný spánek, Opačný účinek

Mohlo by vás zajímat
Meghan je přesně typ "princezny", kterou naše dcery potřebují za vzor
Synové se rvou jako koně. Už si nevíme rady, svěřila se zoufalá máma
Maminka roku vyhraje rodinný zájezd do hotelu Dachsteinkönig
Aromaterapie: Může zpříjemnit těhotenství a usnadnit porod či kojení

Horoskopy

Panna Naštěstí je vám nakloněno Slunce, jehož trigon na vaše znamení přináší ohromnou vitalitu a zvýšenou…

Jména pro děti

Největší výběr jmen.

Dnes má svátek: Monika, Konstantin, Eleni



Registrace

Pojďte s námi diskutovat, posílat otázky do poradny, nabízet a kupovat dětské zboží v bazárku.

Díky jednoduché registraci máte ke všemu okamžitý přístup.

Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv do vaší e-mailové schránky.

  

Předplatné

Aktuální číslo časopisu