Maminka.czTěhotenství

Vaše Adéla: Zničte únavu v práci!

9. 4. 2010
Vaše Adéla: Zničte únavu v práci!
Své očekávání si užíváte plnými doušky, ale čato se cítíte jako „přejetá“ a v práci počítáte minuty, kdy budte moci odejít domů a relaxovat? Tento problém je patrný na počátku těhotensví, ale hlavně v posledním trimestru.

Můžou za to četné změny ve vašem těle. Bouří se hormony, kolísá tlak i hladina cukru v krvi a svůj díl energie si taky ukrajuje vaše miminko. Nedá se nic dělat, jste prostě v „jiném stavu“, jak se lidově říká. Proto si musíte konečně připustit, že je na čase zmírnit zajeteté tempo.

Moje kamarádka se mi svěřila, že když čekala svého druhého syna, připadala si, jako by ji vysával upír. Neměla problém prospat i 16 hodin v kuse. Nejraději by spala po obědě i po svačině. Litovala, že její povolání jí to ani náhodou neumožňovalo. Chodila jako živá mrtvolka. Dostatečnou míru odpočinku si bohužel může dovolit jen mizivé procento pracujících těhulek. Když jsem byla ve třetím timestru a měla absolvovat celodenní focení a rozhovor s nějakou zajímavou osobností, den předem jsem při té představě omdlévala a v akci pak v půlce dne padala únavou a v duchu se konejšila: ještě pár týdnů do mateřské....

Moc ráda bych vám poradila, jak se únavy nadobro zbavit. Ale bohužel žádný stoprocentní návod neznám. Kdyby ano, ihned bych si jej nechala patentovat! Vím ale o pár snadno dostupných „nakopávácích“, kterými si slabost a malátnost aspoň trošku zpříjemnit, které si můžete dopřát i během přacovní doby.

Lázeň pro nohy

Určitě v práci najdete nějakou nádobu, do které si můžete napustit trošku vlažné vody. Ponořte do ní své oteklé nohy, zavřete oči a na pár minut vypněte. Vzpruha se dostaví coby dup!

Provětrejte se

Když sedíte v práci a cítíte, že už se pro únavu nemůžete vůbec soustředit, jednoduše se zvedněte a na pár minut se jděte projít na vzduch. Ale pozor, žádné plouživé pohyby! Nejlépe zabírá svižná chůze.

Nezapomínejte na svačinku

Nepodceňujte pravidelné doplňování energie. Jezte přibližně každé dvé hodiny něco malého a lehkého, například ovoce nebo sýr.

Nohy vzhůru

Je to starý ověřený trik. I když si o nohách na vašem stole může váš šéf myslet své, ve vašem stavu by takové chování měl pochopit.

Ovocný mix

Napumpujte se náloží vitamínů a minerálů v podobě fresh ovocného koktejlu. Kromě prospěšných látek dodá vašemu tělu i moře přírodních cukrů, které vás nakopnou.
Foto terapie

Je dokázáno, že slunce má na náš organismus úžasné účinky. Když uvidíte jak paprsky prostupují až na váš stůl, otevřete okno a na pár minut se nechte ozářit. Uvidíte, že se hned probudíte.

Vaše Adéla

Témata: Těhotenství, Jen pro maminku, Svižná chůze, Pravidelné doplňování

Mohlo by vás zajímat
Nastavte dítěti rytmus. Ale jak na to? Tady je našich 6 rad
Hlasujte pro Maminku roku a vyhrajte sonický kartáček a další ceny
Jak vychovat samostatné dítě? Začněte usínáním bez rodičů
Andrea (29): Třikrát jsem potratila. Manžel už se o dítě snažit nechce

Registrace

Pojďte s námi diskutovat, posílat otázky do poradny, nabízet a kupovat dětské zboží v bazárku.

Díky jednoduché registraci máte ke všemu okamžitý přístup.

Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv do vaší e-mailové schránky.

  

Předplatné

Aktuální číslo časopisu