Maminka.czVýživa a stravování

Vejce na talíři: Kolik vajec může vaše dítě doopravdy sníst a na co si dát pozor?

Obsahuje spoustu živin, bílkovin, ale i cholesterolu. Kolik vajíček vaše dítě skutečně může a proč udělat (nejen) o Velikonocích s klidným svědomím výjimku?
, Časopis Maminka
8. 5. 2017
Vejce na talíři: Kolik vajec může vaše dítě doopravdy sníst a na co si dát pozor? | iStockphoto.com

Výživový diamant

Kolem výživových hodnot vajíček a jejich výhod pro naše tělo neustále probíhají mezi odborníky diskuse. Platí, že vajíčko obsahuje živiny, které jsou nezbytné pro náš organismus.

Třeba vysoce kvalitní bílkoviny, které dokonce dokážou nahradit i maso, dále pak zdravé tuky, sacharidy, minerální látky, železo, vápník i vitaminy A, D, E a K. Velké spekulace o vhodnosti vajíček v našem jídelníčku přináší hlavně obsažený cholesterol. Vajíčko není totiž žádným šetřílkem.

V jednom žloutku je ho zhruba 200 až 220 mg, a to není málo. A mimochodem, vysoké procento cholesterolu obsahuje také mateřské mléko, což má prý za následek jakési nastavení či vztah k nižším hladinám cholesterolu v dospělosti.

Nezdravá vejce? Dnes už jen mýtus

A stejně jako ten v mateřském mléce, tak i ten ve vajíčku se ale považuje za velice důležitý, protože plní úkol při stavbě buněk a nervů. Jenže tak vysoká hodnota cholesterolu může u lidí a dětí s diabetem nebo jinou poruchou látkové výměny udělat velkou paseku.

Přidat příspěvek
Komentáře k článku
Mohlo by vás zajímat
První pomoc při píchnutí vosou nebo včelou? Chlazení a antihistaminika
Hrbení může být příznakem Scheuermannovy nemoci! Víme, jak ji poznat
Léto ještě nekončí. Udělejte dětem vynikající domácí zmrzliny, jsou lepší než kupované
Existují rozdíly mezi porodem chlapce a holčičky?

Registrace

Pojďte s námi diskutovat, posílat otázky do poradny, nabízet a kupovat dětské zboží v bazárku.

Díky jednoduché registraci máte ke všemu okamžitý přístup.

Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv do vaší e-mailové schránky.

 

Předplatné

Aktuální číslo časopisu