Maminka.czBatole

Vitaminy pro krásu

, Časopis Maminka
15. 4. 2010
Vitaminy pro krásu
Kvalitní kosmetika není to jediné, co pomáhá v péči o půvab. Pro bezvadný vzhled je rovněž nutné zásobit organismus výživnými látkami.

Pravidelný pohyb spolu s dostatečným množstvím tekutin zlepšuje metabolismus a odbourávání toxinů, které se podílejí na snížené kvalitě pleti, vlasů i nehtů. Každodenní protahování těla a dva litry vody však pro záchranu půvabu nestačí. Důležitá je rovněž vyvážená strava, která zaručuje přísun všech živin nezbytných jak pro správnou funkci ogranismu, tak i pro bezvadný vzhled.

Prozradíme vám, které látky jsou pro půvab nejdůležitější. Inspirujte se a vyzkoušejte:

Pro pokožku bez kazu

Za vzhled a kvalitu pleti může hned několik faktorů - dědičnost, celkový zdravotní stav, ale také životní styl a racionální strava.

Nevhodná výživa se totiž dříve nebo později negativně odrazí nejen na našem zdraví, ale také na vzhledu. A na kvalitě pleti je obvykle evidentní nejdříve. Co s tím?

„V první řadě je důležité postarat se o dostatečný přísun antioxidantů, mezi které patří koenzym Q10, vitamin A, C a E. Pomáhají blokovat volné radikály a tím zabraňují poškození a stárnutí pokožky. Navíc podporují obnovu buněčné struktury a stimulují tvorbu kolagenu, který udržuje pokožku pružnou a mladistvou,“ radí dermatoložka Marie Finsterlová z Centra estetické dermatologie v Čáslavi.

Vitamin A aktivizuje regeneraci a tvorbu nových buněk, zajišťuje vláčnost kůže a zpomaluje tvorbu vrásek. Má příznivý vliv také na akné či alergické reakce vzniklé sluncem, při nedostatku vitaminu A kůže oslabuje, je citlivější a náchylnější ke vzniku infekce, vysušování a šupinatění.

Vitamin C zase pomáhá kůži regenerovat, urychluje hojení ran, je prevencí modřin a snižuje tvorbu mazu. Vitamin E, zvaný též vitamin mladosti, podporuje tvorbu kolagenových vláken, čímž působí jako prevence vrásek a pigmentových skvrn, obnovuje buňky zevnitř a chrání je před ztrátou vlhkosti. Zinek je důležitý jako prevence proti poškození pokožky a jeho dostatečný příjem je nutný především při problémech s akné. Pro krásnou, zdravou pleť jsou nezbytné rovněž vitaminy skupiny B, zejména biotin a niacin (B3), které chrání před různými vyrážkami, kožními záněty, ekzémy a udržují pleť hladkou a jemnou.

Denní menu: Vitamin C najdete téměř v každém ovoci a zelenině, zejména v citrusech, jahodách, zelí, chřestu a ananasu. Zdrojem vitaminu E je slunečnicový olej, sušené ovoce, chřest, avokádo, listová zelenina, sójové výrobky, slunečnicová semínka, ořechy.

Zinek obsahují například krůtí maso, játra, obilné klíčky, jogurty, mandle, čočka. Doporučovaná denní dávka je 15-30 mg, v případě problémů s pletí je vhodné toto množství zvýšit.

Více se dočtete již zítra 16. dubna 2010.

Témata: Zdraví, Děti, Kojenec, Těhotenství, Porod, Časopis Maminka, Novorozenec, Batole, Předškolák, Školák, Krůtí maso, Vitamín, Denní menu

Mohlo by vás zajímat
Sedm znaků, podle kterých poznáte, že z dítěte roste psychopat
Problémy se spánkem má třetina dětí. Chce to režim, říká odborník
Pojďte s námi na nákupy do LINDEXU a pořiďte dětské oblečení se slevou
Ploché břicho po porodu: Co to znamená, když se řekne abdominoplastika?

Registrace

Pojďte s námi diskutovat, posílat otázky do poradny, nabízet a kupovat dětské zboží v bazárku.

Díky jednoduché registraci máte ke všemu okamžitý přístup.

Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv do vaší e-mailové schránky.

  

Předplatné

Aktuální číslo časopisu