Maminka.czBatole

Vitaminy pro krásu

, Časopis Maminka
15. 4. 2010
Vitaminy pro krásu
Kvalitní kosmetika není to jediné, co pomáhá v péči o půvab. Pro bezvadný vzhled je rovněž nutné zásobit organismus výživnými látkami.

Pravidelný pohyb spolu s dostatečným množstvím tekutin zlepšuje metabolismus a odbourávání toxinů, které se podílejí na snížené kvalitě pleti, vlasů i nehtů. Každodenní protahování těla a dva litry vody však pro záchranu půvabu nestačí. Důležitá je rovněž vyvážená strava, která zaručuje přísun všech živin nezbytných jak pro správnou funkci ogranismu, tak i pro bezvadný vzhled.

Prozradíme vám, které látky jsou pro půvab nejdůležitější. Inspirujte se a vyzkoušejte:

Pro pokožku bez kazu

Za vzhled a kvalitu pleti může hned několik faktorů - dědičnost, celkový zdravotní stav, ale také životní styl a racionální strava.

Nevhodná výživa se totiž dříve nebo později negativně odrazí nejen na našem zdraví, ale také na vzhledu. A na kvalitě pleti je obvykle evidentní nejdříve. Co s tím?

„V první řadě je důležité postarat se o dostatečný přísun antioxidantů, mezi které patří koenzym Q10, vitamin A, C a E. Pomáhají blokovat volné radikály a tím zabraňují poškození a stárnutí pokožky. Navíc podporují obnovu buněčné struktury a stimulují tvorbu kolagenu, který udržuje pokožku pružnou a mladistvou,“ radí dermatoložka Marie Finsterlová z Centra estetické dermatologie v Čáslavi.

Vitamin A aktivizuje regeneraci a tvorbu nových buněk, zajišťuje vláčnost kůže a zpomaluje tvorbu vrásek. Má příznivý vliv také na akné či alergické reakce vzniklé sluncem, při nedostatku vitaminu A kůže oslabuje, je citlivější a náchylnější ke vzniku infekce, vysušování a šupinatění.

Vitamin C zase pomáhá kůži regenerovat, urychluje hojení ran, je prevencí modřin a snižuje tvorbu mazu. Vitamin E, zvaný též vitamin mladosti, podporuje tvorbu kolagenových vláken, čímž působí jako prevence vrásek a pigmentových skvrn, obnovuje buňky zevnitř a chrání je před ztrátou vlhkosti. Zinek je důležitý jako prevence proti poškození pokožky a jeho dostatečný příjem je nutný především při problémech s akné. Pro krásnou, zdravou pleť jsou nezbytné rovněž vitaminy skupiny B, zejména biotin a niacin (B3), které chrání před různými vyrážkami, kožními záněty, ekzémy a udržují pleť hladkou a jemnou.

Denní menu: Vitamin C najdete téměř v každém ovoci a zelenině, zejména v citrusech, jahodách, zelí, chřestu a ananasu. Zdrojem vitaminu E je slunečnicový olej, sušené ovoce, chřest, avokádo, listová zelenina, sójové výrobky, slunečnicová semínka, ořechy.

Zinek obsahují například krůtí maso, játra, obilné klíčky, jogurty, mandle, čočka. Doporučovaná denní dávka je 15-30 mg, v případě problémů s pletí je vhodné toto množství zvýšit.

Více se dočtete již zítra 16. dubna 2010.

Témata: Děti, Těhotenství, Porod, Zdraví, Novorozenec, Časopis Maminka, Batole, Kojenec, Předškolák, Školák, Vitamín, Denní menu, Krůtí maso

Mohlo by vás zajímat
Chlapi nepláčou. Když ale otcové vdávají dcery, slzy neudrží
Kojenci, kteří dostávají co nejdříve pevnou stravu, lépe spí, ukázal průzkum
Narození miminka může být šok! Jak vztah mezi vámi nastartovat?
Nastavte dítěti rytmus. Ale jak na to? Tady je našich 6 rad

Registrace

Pojďte s námi diskutovat, posílat otázky do poradny, nabízet a kupovat dětské zboží v bazárku.

Díky jednoduché registraci máte ke všemu okamžitý přístup.

Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv do vaší e-mailové schránky.

  

Předplatné

Aktuální číslo časopisu