Maminka.czPrezentace klienta

Z dětí z dětských domovů se stali obchodníci. Jejich výrobkům je těžké odolat

Reklama 9.  12.  2024
V průběhu podzimu děti intenzivně pracovaly a vyráběly dárky a dekorace s vánočními a zimními motivy, aby je teď mohly nabídnout zákazníkům. Část z nich už otevřela své stánky na vánočních Obchůdcích s Albertem, jiné je nabízejí na e-shopu a další se na zákazníky ještě těší.

[Odebírejte NOVINKY Z MAMINKY! Chci newsletter!]

Již dvanáctého ročníku projektu Nadačního fondu Albert se účastní šest desítek dětských domovů a neziskových organizací. Stánky postupně otevírají ve vybraných prodejnách Albert v Čechách i na Moravě až do neděle 22. prosince. Kdy a kam se za malými obchodníky vydat, najdou zákazníci na webových stránkách Nadačního fondu Albert.

Výrobky dětí ze sedmičky organizací jsou k dispozici i na e-shopu obchudky.nadacnifondalbert.cz/. Výtěžek z akce zůstane dětem a organizacím, které o ně pečují. Finance využijí na výlety, volnočasové aktivity či vybavení pro sport.

Vše začíná tvorbou

„Mám nápad, vyrobme anděly ze šišek,“ říká nadšeně Honzík při vymýšlení výrobků pro Obchůdky s Albertem a popisuje, jak by mohli vypadat. Narazil na ně na YouTube. Má úspěch, andělé jsou společně s dalšími dvěma desítkami výrobků zařazeni na seznam.    

Teď je potřeba se domluvit, co všechno budou děti k výrobě potřebovat, kde seženou materiál a kolik ho vůbec musí mít. S plánováním vydatně pomáhají paní vychovatelky, které se na obchůdky těší stejně jako děti.

Klepněte pro větší obrázek

Všechno je nachystáno, může se vyrábět. Děti tráví tvorbou ve volných chvílích i měsíc. Následně výrobky nacení, a pak už hurá na prodej do stánku.

S lidmi, kteří se zastaví, prohodí pár slov. Těší je, když dostanou pochvalu a ví, že jim udělaly radost a odvedly dobrou práci. Bonusem jsou finance, které si vydělají. Zatím přemýšlí, jak je využijí.

Nejlepší je komunikace se zákazníky

Podobně vypadá podzim v šesti desítkách dětských domovů a neziskových organizací, které se zapojují do Obchůdků s Albertem. Zástupci těch oslovených se shodují, že děti nejvíc baví prodej.

„Zákazníkům představují své výrobky, popisují jim, jak probíhal proces výroby, komunikují s nimi a mají radost, když jim samy mohou prodat své výrobky,“ komentuje Nikola Vodvárková z Dětského domova Nová Ves u Chotěboře.

Bývalí dětští prodejci se rádi vrací

O hezké a výjimečné momenty není při prodeji nouze. „Vminulém roce například prodavači zokolních krámů zvali děti na občerstvení. Děti si tak mohly vychutnat cukrovou vatu nebo ovoce,“ popisuje Lenka Podlogarová z mostecké charity.

„Stává se nám každým rokem, že nás při prodeji navštíví někdo z našich bývalých klientů. To jsme vždy potěšeni, když obdivují naše výrobky, navíc se dozvíme, jak se jim v životě daří. To jsou vždy milá setkání,“ doplňuje Hana Kovaříková z plumlovského dětského domova.

Témata: Prezentace klienta, Reklama