Maminka.czPrezentace klienta

Začaly vás během těhotenství trápit metličkové žilky? Toto jsou způsoby, jak problém řešit

Reklama 31.  8.  2023
Drobné cévní pavučinky, které se mohou vytvořit prakticky kdekoliv na těle, jsou nepříjemným estetickým problémem. Těhotenství je obdobím, ve kterém se riziko jejich tvorby zvyšuje. Jak problém řešit?

[Odebírejte NOVINKY Z MAMINKY! Chci newsletter!]

Co jsou to metličky?

Metličkové žilky jsou pouze jedním z mnoha termínů, kterými se tento problém označuje. Narazit můžete na zkrácený název „metličky“, případně na pojmy pavoučkové cévy nebo pavučinové žilky.

Obecně lze říct, že jde o nejmírnější formu žilní nedostatečnosti, křečových žil. Metličky jen výjimečně způsobují fyzické obtíže, zpravidla jde pouze o problém estetický. Na druhou stranu mohou značit, že s vaším tělem možná není vše úplně v pořádku, a mohou být předzvěstí zhoršujících se komplikací. Ať už z estetických, nebo zdravotních důvodů je tedy vhodné problém řešit.

Proč se pavučinové žilky objevují zrovna v těhotenství?

Metličkové žilky se rozhodně neobjevují pouze v těhotenství. Někdy je můžete v menší míře objevit i na těle batolat, rizikovým obdobím je také puberta, počátek užívání antikoncepce či menopauza. Ve všech případech jde o období našeho života, ve kterém naše tělo prochází zásadními změnami, hormony jsou doslova rozbouřené.

Těhotenství i porod jsou typickým příkladem pro naše tělo velice náročného období. Žilky se mohou často objevit v oblasti nosu, na tvářích či na nohou. Zatímco někdy žilky samy ustoupí po porodu, u některých maminek se kvůli další hormonální bouři, která po porodu probíhá, může problém ještě zhoršit. Kromě těhotenství jako takového můžou být dalšími „přivolávači“ pavučinek nadváha, horší stravování nebo stres, což jsou stavy s těhotenstvím často spojené.

Hýbejte se, odpočívejte

Ačkoli je to během těhotenství i po něm někdy těžké, neměly byste zapomínat na pravidelný pohyb a současně dostatek odpočinku. Stačí pravidelné procházky, později po porodu třeba lehké vyklusávání nebo jízda na kolečkových bruslích. I během těhotenství je pak skvělou volbou plavání. Váš organismus pravidelný pohyb ke správné funkci nezbytně potřebuje. Po každé náročnější aktivitě by ale měl současně následovat zasloužený odpočinek. Svěřte potomka do péče partnerovi nebo babičce s dědečkem a dejte si chvíli oraz.

Pozor na jídelníček

Držíte-li si i po porodu přebytečná kila, měla byste s tím postupně začít něco dělat. První čtvrtrok po porodu ještě na hubnutí nebývá prostor. Poté je ale načase postupně upravit jídelníček a věnovat se návratu vlastního těla do formy. I zdravější stravování a zhubnutí pomohou ústupu metliček.

Střídejte teplou a studenou vodu

Krev ve vašich cévách pomůže rozproudit i střídání teplé a studené sprchy. Tuto terapii můžete zacílit buď na postižená místa, nebo rovnou na celé tělo (pozor na to, že v průběhu těhotenství tato praktika nemusí být zejména v oblasti bříška vhodná). Pamatujte ale na to, že je nutné vydržet u této metody dlouhodobě, jedna sprcha nic neřeší.

Témata: Zdraví, Těhotenství, Prezentace klienta, Reklama, Pohyb, Hubnutí po porodu, Zdraví na Heureka.cz