Maminka.czZdraví

Začít hubnout bezprostředně po porodu? Ano nebo ne?

, Časopis Maminka
25. 11. 2016
Začít hubnout bezprostředně po porodu? Ano nebo ne?
Některé ženy touží dělat sklapovačky téměř ihned po odchodu z porodního sálu, jiné okamžitě začnou redukovat jídelníček. A nebo jsou mámy, které zpočátku kila neřeší a počkají si, až přijde čas.

Ano

Markéta Brožová, hlavní trenérka fitness pro ženy v Contours

Dramaticky zredukovat jídelníček vyloženě nedoporučuji, ale myslím si, že se cvičením ženy můžou klidně pozvolna začít.

Samozřejmě by minimálně v šestinedělí a krátce poté měly vynechat těžké cviky, posilování s velkou zátěží. Spíše by se nejprve měly zaměřit na zpevňování pánevního dna a jednodušší cviky, které můžou provádět v klidu a které jim pomůžou vrátit se po porodu pozvolna do formy.

S takovými cviky se nemusí bát začít začít klidně už třeba tři dny po porodu. Se složitějším cvičením ale počkejte raději až na konec šestinedělí, pokud jste rodila normálně. Po císařském řezu to chce delší pauzu, ideálně tři měsíce.

Někeré kojící maminky nezvládají ani dobře různé skákání či jiné cviky, protože u nich mívají negativní vliv na tvorbu mléka. Ideální je začít po porodu cvičit s dohledem zkušeného trenéra, s jídelníčkem si nechat poradit třeba od výživového poradce.

Ne

Kateřina Švestková, účetní, na rodičovské dovolené

Osobně jsem měla štěstí, že jsem v těhotenství nabrala jen devět kil, takže jsem šla z porodnice jen s malinkým přebytkem, který se mi podařilo shodit během prvních několika týdnů při dlouhých procházkách. V jídelníčku jsem se ale nijak neomezovala a ani bych to nedělala.

Byla jsem ráda, že dobře kojím, a bála bych se, že se mi přestane tvořit mléko, případně do něj přejdou toxiny. Je ale pravda, že už před otěhotněním jsem začala jíst zdravě, radikálně jsem změnila jídelníček, a tento způsob stravování si pořád držím. Neomezuji se, jen do sebe necpu nic, čím bych tělo jen zbytečně zatěžovala. A to je, aspoň si myslím, základ úspěchu.

A jak to vidíte vy?

Hubnutí po porodu: Jak dostat bříško do formy?
Hubnutí po porodu: Šárka zhubla pohybem a pravidelným stravováním
Hubnutí po porodu: Tereza dokázala sama zhubnout skoro polovinu své váhy

 

Předplatné Matka
Témata: Zdraví, Časopis Maminka, Po porodu, Hubnutí po porodu, Skákání, Negativní vliv, Porod jen, Trenérka, ANO

Mohlo by vás zajímat
Pozor na narušitele motorického vývoje: Proč mohou škodit odrážedla?
Rouška bez šití: Jednoduchý návod! Stačí kus látky a gumičky
Nikol Štíbrová přiznala: Tohle je deset strašlivých lží, které říkám synovi
Marie Doležalová: Celé léto jsem tajila, že znovu čekáme zázrak
Obula jsem podpatky a vyrazila si. Mé staré já stále existuje, jásá Marie Doležalová
Obyčejný den očima mámy a dítěte. Tohle video vás dojme
100 mimořádných fotek z porodu! Podívejte se, jak ho rodiny prožívají
Jak si ušít roušku? Kdy ji kvůli koronaviru nosit?
Ve třinácti matkou! Těhotenství tajila, její máma ale ucítila pohyby dítěte

Horoskopy

Štír Nyní ze sebe dokážete vyprodukovat tolik skvělých nápadů, až tomu sami nemůžete uvěřit. Do svých…

Jména pro děti

Největší výběr jmen.

Dnes má svátek: Miroslava, Myrna, Miromila





Aktuální vydání

Aktuální číslo časopisu

Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv do vaší e-mailové schránky.

  

Výhodné předplatné

Objednat předplatné