Maminka.czPorod

Získejte po porodu rychle zpět svojí formu, Poradíme, jak na to

Příchod nejmladšího člena rodiny je tou největší životní změnou. Najednou nemáte na nic jiného čas, natož abyste ho měla na sebe. Změňte to. S našimi radami to bude hračka.
, Časopis Maminka
14. 4. 2014
Získejte po porodu rychle zpět svojí formu, Poradíme, jak na to

Najednou je to tady. Kamarádky, tchyně, možná i manžel skončili s hájením vaší postavy a na konci šestinedělí se bezostyšně ptají, jestli se vejdete do svých předtěhotenských džín. Máte dvě možnosti: Poslat je do háje, nebo se nad sebou mírně zamyslet. Informace pro vás: Důležitější než míry a váhy je psychická pohoda, pak vám totiž ani nepříjemné otázky nemohou ublížit.

1. Potřebujete odpočinek

Po porodu si klidného spánku příliš neužijete, ale je třeba co nejvíce odpočívat. V prvních dnech požádejte o pomoc s domácností své nejbližší, nevynechávejte partnera a snažte se ho také zapojit. Pokud se cítíte dobře, začněte i s lehkým cvičením.

Zpočátku s nenáročnými protahovacími cviky a postupně posilujte ochablé svaly pánevního dna. Cvičení provádějte pomalu, v klidu, necvičte při bolestech a rozhodně neočekávejte cvičební výkon jako před otěhotněním. Cílem je cítit se dobře, uvolněně a nabrat sílu, kterou budete vzhledem k novým povinnostem potřebovat. Pokud jste měla těžký porod, s cvičením raději nespěchejte.

2. Chce to i pohyb na čerstvém vzduchu

Miminku dělá čerstvý vzduch dobře a zlepšuje jeho obranyschopnost. Pokud to tedy počasí dovolí, využijte toho a choďte ven s kočárkem na pravidelné procházky. Chůze prospěje i vám, protože je pro tělo přirozeným pohybem, napomáhá shodit nějaký ten kilogram navíc a příznivě působí také na psychiku.

3. Nezapomínejte na kosmetiku

Ačkoli miminko vyžaduje celodenní pozornost, snažte se ráno i večer vyhradit pro sebe tzv. zkrášlující pětiminutovku. Možná máte v tomto období pocit, že mazat se krémem je naprosto zbytečné, a považujete to za ztrátu času, ale není tomu tak.
Odbývání se totiž na pleti časem velmi nepříjemně projeví, ať už předčasnými vráskami, ochablými rysy, nebo nepříjemně zanesenými póry a pupínky. Nezapomínejte také, že málo spíte, takže i vaše pleť je unavená. Když půjdete přes den na procházku s kočárkem, volte lehký make-up a korektor.

4. Upravte svůj jídelníček

Po porodu je třeba alespoň částečně upravit životosprávu. Samozřejmostí je pravidelná, pestrá a lehká strava. Ale pozor – některé potraviny nadýmají a ty je dobré alespoň dočasně vyřadit z jídelníčku. Nadýmavá strava má totiž vliv při kojení, miminko nadýmá. Pozornost věnujte také pitnému režimu.

(Článek vyšel v časopise Maminka 4/2014)

Témata: Porod, Časopis Maminka, Šestinedělí, Jen pro maminku, Přirozený pohyb, Pořadí, Psychická pohoda, Těžký porod
Mohlo by vás zajímat
Jak přežít zimní chmury? Tipy, které vás z toho dostanou
Syn má jinou barvu kůže než táta. Podezírali mě z nevěry
Oprašte tradici vánočních přání. Vyrobte si je sami, třeba z knoflíků
Chřipková sezóna v těhotenství. Jak ji zvládnout bez úhony a na co si dát pozor?

Registrace

Pojďte s námi diskutovat, posílat otázky do poradny, nabízet a kupovat dětské zboží v bazárku.

Díky jednoduché registraci máte ke všemu okamžitý přístup.

Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv do vaší e-mailové schránky.

 

Předplatné

Aktuální číslo časopisu