[Odebírejte NOVINKY Z MAMINKY! Chci newsletter!]
Zuzana Kaščáková je důkazem, že když se chce, všechno jde! V době největší životní krize se jí podařilo vybudovat dnes již kultovní e-shop s nábytkem a bytovými doplňky. Jaká byla cesta k jejímu iconioo?
Kde a za jakých okolností se zrodil váš nápad na e-shop?
Stále častěji jsem v nabídce českých e-shopů nenacházela nic, co by se mi líbilo, co by bylo nadčasové, a tak jsem vybírala v zahraničí. A pak jsem začala laškovat s myšlenkou udělat ze své lásky i svou profesi. Pravda ale je, že jsem na to neměla dostatek sebevědomí a vlastně ani zkušeností. Bohužel, přesně v téhle době se mi zabil můj muž a tatínek mého syna. Byl to obrovský šok, ale také mezník, kdy jsem si vzhledem k věku Bertíka musela ujasnit, jak budeme žít a jak nás budu živit. A protože jsem bojovnice, rozhodla jsem se vsadit vše na jednu kartu, opustila své dosavadní „jisté“ zaměstnání a vrhla se do podnikání.
Jak s vaším byznysplánem a vlastně i s vámi samotnou otřásla zkušenost se ztrátou manžela?
Velmi, velmi zásadně v obou případech. S manželem jsme spolu byli jedenáct let a byli jsme na sebe velmi fixovaní. Do té doby jsem žádný byznysplán neměla, protože jsem na podnikání v této formě vlastně neměla ani sebevědomí. Nová situace mě však donutila. Měla jsem dvě možnosti – buď se totálně zhroutit, nebo se postavit na nohy a zabojovat. Přes veškerou náročnost situace jsem na rozjetí e-shopu nespěchala a nedělala jsem si iluze. Celý život říkám, že vše musí mít pevné a kvalitní základy, aby to mohlo fungovat, a stejné je to i u podnikání. Neočekávala jsem tedy zázračný vzestup a prosperující e-shop bez dostatečné snahy a úsilí tomu věnovaných.
Mé přirovnání ICONIA k dítěti je docela trefné, miminku se také musíte nejdříve intenzivně věnovat, než začne samo dělat první krůčky, naučí se mluvit. Podnikání bylo o to náročnější, že jsem neměla nikoho v zádech. Byla jsem podnikatelka samoživitelka. A tak je třeba každý krok více promýšlet a dělat opatrněji a zodpovědněji. Ale já jsem snílek a věřím tomu, že všechno zlé je pro něco dobré, tedy i ten pomalejší rozjezd. Mám tendenci vše dělat srdcem a stále se učím najít ideální balanc mezi intuicí a rozumem, který v jakémkoli podnikání nesmí chybět. Na e-shopu je stále nutné pracovat, zvelebovat jej. Nemám ambice, aby nějak závratně rostl, ale spíše se zdokonaloval. Snažím se nacházet nové dodavatele, vkusné, nadčasové, takové, kteří nemají na českém trhu zastoupení.
Co byste poradila maminkám, které chtějí začít podnikat?
My mámy jsme silnější, než si myslíme. Moc bych si přála, abychom jako mámy dokázaly držet při sobě. Méně soudily a více chápaly. Pomáhaly si navzájem, motivovaly se a posouvaly dále. Účast v soutěži přijímám od začátku s velikou pokorou a jsem za ni vděčná, zároveň si však uvědomuji, co je v životě opravdu důležité a na čem záleží. Každá maminka, která miluje své dítě, si zaslouží titul. Každá jsme v očích našich dětí těmi nejlepšími a nejkrásnějšími maminkami.
O pořadí jednotlivých soutěžících v semifinále jste rozhodli právě vy. Z každé kategorie postoupily do finále tři soutěžící s největším počtem hlasů – celkem tedy 9 finalistek.
Odborná porota, složená ze zástupců inzertních partnerů soutěže, redakce časopisu Maminka a VIP patronek, vybere vítězku z každé kategorie. Absolutní vítězka soutěže Maminka roku 2021 bude zvolena diváckým hlasováním, jehož parametry budou upřesněny během přímého přenosu.
Finálové hlasování a samotné slavnostní vyhlášení soutěže se uskuteční 21. 10. 2021. Přímý přenos bude možné sledovat na www.maminka.cz Vítězkám soutěže Maminka roku 2021 budou rozdány ceny v celkové hodnotě 800 000 Kč.