Maminka.czGynekologie a porodnictví (poradna)

Dotaz

28. 6. 2011
Dotaz

Otázka

Dobrý den, před nějakou dobou jsem psala dotaz, ale nebylo mi odpovězeno, tak to píši z novu, děkuji.

Krvácení-Druhý dotaz

Děkuji za odpověď, ještě bych ráda reagovala. Zajímavé ještě je, že jsem asi 3 měsíce nic nebrala (žádnou antikoncepci ani hormony) a stejně sem krvácela. Zapomněla jsem uvést, že nyní nově beru ankoncepci Belara a opět krvácím. O udělání toho hormonálního profilu si mám zažádat paní doktorku na gynekologii, nebo můžu i u jiného lékaře? Můj předčasný porod byl způsobený tím, že my začala pomalu odtékat plodová voda (bez krve a bez bolesti), ale rodit jsem vůbec nezačala, je možné že, to bylo tím, že bych byla přehormonizovaná z těch předešlých pokusů o nápravu (toho krvácení) nebo spíše to tam bylo narušeno mechanicky (nošení těžkých věcí, námaha apod.)? Do dnešního dne mi totiž nikdo nepodal vyjádření proč mi vlastně začala plodová voda odtékat. Celé těhotenství jsem trpěla na vaginální záněty, které k tomu taky mohly přispět. Moc děkuji za konzultaci. S pozdravem Monika

Krvácení-První dotaz

Dobrý den, asi před rokem a půl jsem začala slabě krvácet mezi menstruacemi, např. dva dny krvácení, pak dva dny bez krvácení atd. V té době jsem brala nízkohormonální antikoncepci Lyndinete, a tak mně paní doktorka řekla, že dělohu mám v pořádku, takže to bude hormonální problém a že jsou tyto prášky na mě už asi slabé (bylo mně v té době 23let), takže mám buď vysadit a pak by se to mělo samo zpravit nebo mně dá silnější prášky, tak sem řekla, že radši vysadím. Což taky nepomohlo, tak mi pak paní doktorka dala hormony Norethisteron, ale ten mně taky nezabral, dále jsem dostala Utrogestan, který mi akorát urychlil otěhotnění. I v těhotenství jsem opět několikrát slabě krvácela. Dále mi paní doktorka řekla, že po porodu se to určitě uklidní to krvácení, ale ani to se nestalo (pro info: rodila jsem o 2měsíce dřív císařem). Po porodu jsem dostala antikoncepci Azalia (kvuli kojení) a pak Pramino, ale mám stále stejný problém jako na začátku, už se mi to zdá opravdu divné. Myslíte, že je to normální, neměla by mě spíš paní doktorka poslat na nějaké důkladnější vyšetření? Kdykoliv k ní s tímto problémem příjdu, tak mně akorát cpe nějaké prášky, které mi ale stejně nepomohou. Děkuji za odpověď. Monika

MUDr. Jan Smrčina | 19.5.2011 09:38

Dobrý den, nemyslím si, že Vaše paní doktorka postupuje špatně. Někdy natitrovat tu správnou antikoncepci je velký problém. Ale to, že je s Vámi vše v pořádku ukazuje to, že jste otěhotněla. Předčasný porod bych s tím nespojoval. Můžete zkusit tzv.hormonální profil a zkusit zjistit jestli není zde problém. Hezký den.

Odpověď

Dobrý den, hormonální profil Vám udělá Vaše lékařka gynekoložka. Nevím kolik Vám je let, ale další možností je pomocí odběru vzorku sliznice Vaší dělohy zjistit možnou příčinu krvácení. Nejčastější příčinou předčasného odtoku plodové vody je mírná forma zánětu. Určitě není příčinou Vaše "přehormonizování". Hezký den.

Jan Smrčina

Témata: Gynekologie a porodnictví (poradna)
Související dotazy
Dětští hrdinové zachránili život kamarádovi nebo pomohli nemocné sestřenici
Jak vypadá Ježíšek? Co odpovědět na dětské otázky?
Z krve, nebo z moči – který těhotenský test je lepší?
Co upéct druhou adventní neděli? Jablečný chlebíček

Registrace

Pojďte s námi diskutovat, posílat otázky do poradny, nabízet a kupovat dětské zboží v bazárku.

Díky jednoduché registraci máte ke všemu okamžitý přístup.

Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv do vaší e-mailové schránky.

 

Předplatné

Aktuální číslo časopisu