Maminka.czGynekologie a porodnictví (poradna)

Měla bych raději navštívit lékaře?

17. 2. 2010
Měla bych raději navštívit lékaře?

Otázka

Dobrý večer, pane doktore,

ráda bych se zeptala, zda je běžná následující situace či zda bych měla raději navštívit lékaře: loni v dubnu jsem porodila zdravou holčičku a v červnu mi gynekolog doporučil vzhledem ke kojení jako vhodnou antikoncepci formu injekce 1x za 3 měsíce. Hned týden po aplikaci první injekce jsem začala menstruovat (ne moc silně) a menstruace trvala 3 týdny. Následující měsíc jsem nemenstruovala. Třetí měsíc proběhl stejně jako první, opět tři týdny menstruace. Rozhodla jsem se tedy, že raději další injekci nechci a s manželem se chráníme kondomem.

Nyní opět od 4. ledna menstruuji (ne silně), tedy již měsíc.

Je to běžné při kojení 3x za den a 2-3 v noci?

Mohla vše způsobit injekce?

Někde jsem četla, že tyto injekce způsobují u silnějších žen často úplnou ztrátu menstruace a naopak u hubených právě menstruaci častější (spíše špinění). Já vážím 46 kilo.

Mám raději navštívit gynekologa?

Velice děkuji za odpověď

Odpověď

Dobrý den, ano máte pravdu tyto injekce toto mohou způsobovat. Navíc nemáte kontrolu nad hladinou hormonů tak jako při užívání tabletek. Je potřeba se poradit se svým gynekologem a najít nejvhodnější způsob úpravy Vašeho cyklu. Přeji hezký den, MV.

MUDr. Miroslav Verner


Témata: Gynekologie a porodnictví (poradna)

Související dotazy
Hledáte zdravý olej? Vyzkoušejte kanolový
Bylinná napářka vám pomůže před porodem uvolnit porodní cesty
Zítra si nenechte ujít festival Restart s Dietou. Můžete vyhrát i kávovar
Na příznaky chřipky neplatí jen klid a nohy v teple

Registrace

Pojďte s námi diskutovat, posílat otázky do poradny, nabízet a kupovat dětské zboží v bazárku.

Díky jednoduché registraci máte ke všemu okamžitý přístup.

Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv do vaší e-mailové schránky.

 

Předplatné

Aktuální číslo časopisu