Maminka.czGynekologie a porodnictví (poradna)

Menstruace

28. 3. 2011
Menstruace

Otázka

Dobrý den pane doktore, chtěla jsem se zeptat na jednu věc. Před půl rokem jsem se mi narodil synek. Po šestinedělí (v říjnu) mi pan doktor doporučil antikoncepci v injekci jelikož kojím (Depo vera - teď nevím přesně název) Nechala jsem si jí dát, ale po té jsem z různých diskuzí zjistila co je to za svinstvo, takže jsem na další dávku nešla (měla jsem tam být v lednu) Trápí mě jedna věc a to, že jsem ještě nedostala vůbec menstruaci - je to normální? Někdo říká, že menstruace při kojení není, někdo říká, že je ... tak nevím a docela mi to nahání strach, že bych mohla být opět těhotná... dáváme si s přítelem opravdu pozor. Myslíte, že to způsobila ta injekce? Děkuji za odpověď

Odpověď

Dobrý den. To, že jste mentruaci zatím nedostala, může být způsobeno jak kojením (záleží např.i na frekvenci a pravidelnosti kojení), tak injekcí depotních gestagenů. Udává se, že po podání Depo Provery se nemusí menses dostavit až 6měsíců ( v extrémních případech až 18 mesíců). Případné těhotenství vyloučíte těh.testem. Jelikož ani kojením, ani inj. Depo Provery z října nejste spolehlivě chráněna, vyloučení gravidity je na místě. Při případných potížích vyhledejte Vašeho gynekologa.

Jan Smrčina

Témata: Gynekologie a porodnictví (poradna)
Související dotazy
Diastáza se objevuje hlavně po druhém porodu. Jak se zbavit rozestupu břicha ?
V této lesní školce klasické hračky nenajdete, děti si je totiž musí vyrobit samy
Dítě ve znamení Váhy bývá miláčkem učitelů, ale často klame tělem
S bylinkami u dětí zacházejte opatrně. Při nachlazení pomůže lípa nebo mateřídouška

Registrace

Pojďte s námi diskutovat, posílat otázky do poradny, nabízet a kupovat dětské zboží v bazárku.

Díky jednoduché registraci máte ke všemu okamžitý přístup.

Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv do vaší e-mailové schránky.

 

Předplatné

Aktuální číslo časopisu