Maminka.czGynekologie a porodnictví (poradna)

Nepravidelná menstruace po vysazení antikoncepce

15. 3. 2010
Nepravidelná menstruace po vysazení antikoncepce

Otázka

Dobrý den, pane doktore, je mi 25 let a od svých 16 let jsem brala antikoncepci (do 20 let Cilest, poté Mercilon),kterou jsem se přestala brát minulý rok v květnu.

U lékaře jsem byla v květnu a řekla mu, že jsem v dubnu menstruaci nedostala (i přes užívání pilulek) a že v květnu se dostavila normálně. Lékař me upozornil, že bych mohla trpět nějakou hormonální poruchou a řekl mi, že to zatím řešit nebudeme a ať přijdu zase za rok na kontrolu. V lednu jsem měla opožděnou menstruaci, tt vyšel 8 den zpoždění negativní a za další 4 dny se menstruace objevila. Následující menstruace se dostavila, ale velmi slabá (spíše jen špinění). Ráda bych se zeptala, zda toto může souviset se zmiňovanou hormonální poruchou? Zatím si s přítelem dáváme pozor, ale v létě bychom rádi nechali všemu volný průběh a dočkali se miminka. Domníváte se, že bych mohla mít problémy s otěhotněním? Děkuji Vám předem za odpověď a přeji hezký den. Nel

Odpověď

Dobrý den,

hormonální porucha je opravdu nejpravděpodobnějším vysvětlením pro nepravidelnost cyklu, kterou uvádíte. To ještě neznamená, že nemůžete otěhotnět, ale při nepravidelném cyklu je šance nižší. Pokud plánujete graviditu, domluvte se s Vaším lékařem na podrobnějším vyšetření. Hezký den, MV

MUDr. Miroslav Verner

Témata: Gynekologie a porodnictví (poradna)
Související dotazy
Jak vybrat kočárek pro kojence i batole: Podle čeho se rozhodnout?
Odběr plodové vody. Je třeba se bát?
Brutálně výstižná ilustrace zachycuje rozpad rodiny
Velký přehled dětských autosedaček. Která je nejlepší a na co si dát pozor?

Registrace

Pojďte s námi diskutovat, posílat otázky do poradny, nabízet a kupovat dětské zboží v bazárku.

Díky jednoduché registraci máte ke všemu okamžitý přístup.

Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv do vaší e-mailové schránky.

 

Předplatné

Aktuální číslo časopisu